Prova-på-kurs i Göteborg

Nyfiken på klättring i allmänhet, var ska man börja?

Inneklättring under vintern?

Prova-på-kurser?

Jag bor i Göteborg, någon som har nå't förslag?

Tack på förhand...

Det finns vad jag vet två ställen som erhåller kurser och klättring. Det första är klätterfabriken (www.highsport.se) som jag föredrar. Det andra är fysiken som många andra föredrar:).

Så om du vill börja klättra är det väl bara att åka till nått av ställena.

Ha de bäst!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Saxat från femmanssport.se:

Ons. 15 jan. kl. 19.00 Introduktionskväll till klättring. Stefan Gustavsson som är klättringsinstruktör visar bildspel med klättring från kända platser från hela världen och går igenom enkel utrustningshantering och ger exempel på nödvändig nybörjarutrustning, klättertekniker, samt talar om hur man kan hantera höjdrädsla. Målgruppen för denna träff är de som inte har klättrat utomhus tidigare.

Lörd. 1 feb. kl 12.00. Klättring i praktiken med Stefan Gustavsson. Samling vid busshållsplatsen Hindersmässogatan i Utby kl. 12:00.(buss 58 mot Bergsjön från Drottningtorget hållplatts H kl 11:32 till Hindersmässogatan i Utby kl. 11:50 tex.) Vi kommer att tillbringa eftermiddagen på Utbys klippor, där huvudmålet är rappelering/nedfirning.

Göteborgs klätterklubb håller klippklättringskurser då och då. Det blir nog någon framåt vårkanten. De har certifierade instruktörer.
Jag började med en klippklättringskurs. Den är på två dagar och då lär man sig allt man behöver för inom- och utomhusklättring, med eller utan bultar. Den kan tyckas lite dyr (ca 1200:- för 1,5 år sedan), men det är två fullspäckade dagar. Det är absolut värt pengarna!

Kolla http://www.gbgkk.nu/gkk.html

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips