Problem med webbhandel?

Men shit happens. Det kan alltid bli fel och begås misstag. Om nu köket var beggat, men kartongen såg helt obruten ut så har säkert någon ställt den på fel hylla nån gång och sen har den åkt ut till kund. Men de rättade till det ju.

så för att summera

Ett fel begicks
Det rättades till
Det skapas tråd på utsidan om det

denna tråd har iallafall inte avskräckt mig från addnature, tvärtom. (nu handlar jag mest iofs över disk)
 
Nåt religiöst över den här tråden. Klart han skulle ha haft kompensation, allt annat är ju befängt om ett företag vill ha nöjda kunder. De sålde ett begagnat kök och helt oavsett om det var avsikten eller inte är detta mycket dålig service. Jag har varit med om liknande, och har fått diverse presentkort och annat.

Framförallt, ett företag ska alltid fråga om man är nöjd.
 
Om ni blir besvikna över småfel till den grad att ni kräver kompensation för något så bagatellartat så bör ni nog se till att helt utesluta den mänskliga faktorn ur era liv. Annars kommer ni att bli besvikna många gånger.
 
Om ni blir besvikna över småfel till den grad att ni kräver kompensation för något så bagatellartat så bör ni nog se till att helt utesluta den mänskliga faktorn ur era liv. Annars kommer ni att bli besvikna många gånger.

:)!

För övrigt mkt nöjd med Addnature, har aldrig haft några problem med reklamationer, alltid snabb hantering av ordrar och trevligt bemötande. För mig är det viktigaste att en handlare snabbt och utan krusiduller rättar till fel, för fel uppstår alltid förr eller senare i all verksamhet där människor råder ;)...

//J
 
Hej!

Jag har också goda erfarenheter av addnature och kan inte se att deras agerande visar på några större problem. Det tog ju sitt ansvar när det blev fel och därmed visas kvaliteten på företaget. Fel kan alla göra.

//Anders
 
Ser inte riktigt heller problemet.
Uppenbarligen har någon köpt köket, använt det, och sedan stoppat tillbaka det i den oskadda kartongen och returnerat det. Sen har ett misstag begåtts och produkten har hamnat bland de orörda.
Du fick ett nytt utan tjafs.

Man kan ju kanske tycka att de kunde ha slängt ner en Spork e.d. tillsammans med köket i det nya paketet, men det hade varit en bonus och inget man ska räkna med.

Som flera redan sagt: Shit happens.
Var istället glad över att du inte blev anklagad för att ha provkört köket, och nekad ett byte.


Jag är själv mycket nöjd med Addnature.
Beställde 5st Aquacare med gratis frakt i somras. Jag bodde på annan adress över sommaren och hade eftersändning. Givetvis gäller inte eftersändning när man beställer nya produkter på det viset, men av någon anledning fick jag för mig det och paketet hamnade 30 mil fel.

Jag skulle vandra om två dagar och behövde verkligen dessa, varpå jag ringde till Addnature. De skickade omedelbart 5st nya till rätt adress (hon fixade det under samtalet), och returen på de andra behövde jag inte bekymra mig över.
 
Oj...

Oj, det var visst att ta i att klaga på addnature här. Helig mark, precis som Apple är för apple-fantaster.

Det jag ville veta var hur man överhuvudtaget får ett begagnat kök skickat till sig. När jag ringde för att kolla så var det ingen som visste varför, "vi är bäst" var beskedet, "det händer aldrig". Föga tröst. Jag ville bara veta vilken koll de gör på saker de skickar ut.

Elgiganten hade ju en drive då de sålde använda datorer till kunder, som såldes som nya.

Som konsument är det väl helt i sin ordning att få klaga. Återigen - slutgnällt, som jag skrev tidigare.

Jag ville bara kolla om andra varit med om samma sak.

jag har återigen handlat på addnature (Exped Synmat) men ska i framtiden testa outnorth (Exped Synmat 7 LW var slut så det blev addnature). Det ni!

Fram för mer konkurrens!
 
Men om nån får en beg. vara hemskickad beror det knappast på ett fel! utan ett medvetet försök att bli av med en retur eller skyltex till fullpris. De tog en rövare och hoppades att inte kunden skulle märka nått. Det är jag helt övertygad om. Såna saker sysslar alla handlare med oavsett det är Elgiganten, H&M eller Addnature. Tragiskt, men troligen sant.

F.ö. låter det som att flera anställda från Addnature skriver i den här tråden.
 
Men om nån får en beg. vara hemskickad beror det knappast på ett fel! utan ett medvetet försök att bli av med en retur eller skyltex till fullpris. De tog en rövare och hoppades att inte kunden skulle märka nått. Det är jag helt övertygad om. Såna saker sysslar alla handlare med oavsett det är Elgiganten, H&M eller Addnature. Tragiskt, men troligen sant.

F.ö. låter det som att flera anställda från Addnature skriver i den här tråden.

Instämmer, men för mig handlar det inte om huruvida Addnature har gjort ett fel eller inte. Det kan alla företag göra. Det som är knepigt är ju bemötandet.

De företag jag har mest förtroende för är de som bemöter mig bäst. Jag köpte MP3-spelare av ett företag (rena skiten visade det sig) och gång på gång när de gick sönder skickade de omedelbart en ny, krävde heller inte retur. När jag tröttnade sa de genast att jag kunde behålla alla och dessutom fick jag pengarna tillbaka och en helt uppriktig muntlig och skriftlig ursäkt.

Det kan mycket väl ha varit så att detta företag var en riktig skurkfirma, och gjorde en chansning med skitprodukter och hoppades på en rejäl vinst. Men för min del som kund, drabbades jag egentligen inte speciellt mycket. Rakryggat, om än etiskt tvivelaktigt.

Den här historien, vet alla som har haft strul, skulle kunnat bli oerhört tidskrävande, strulig och dessutom frustrerande. Men det var den inte! Tvärtom, gjorde de sitt bästa för mig som kund. Bra kundrelationer handlar delvis om att bespara sina kunder en massa tråkigheter, och kan man inte det, då är man inget bra företag.

Om Addnature hade varit lite framåt skulle de försökt vara delaktiga i den här diskussionen (de har bergis läst den här tråden) och försökt reda ut alla frågetecken. Det har hänt flera gånger innan här på utsidan.se, och i många andra forum också.
 
Senast ändrad:
Men om nån får en beg. vara hemskickad beror det knappast på ett fel! utan ett medvetet försök att bli av med en retur eller skyltex till fullpris. De tog en rövare och hoppades att inte kunden skulle märka nått. Det är jag helt övertygad om. Såna saker sysslar alla handlare med oavsett det är Elgiganten, H&M eller Addnature. Tragiskt, men troligen sant.

F.ö. låter det som att flera anställda från Addnature skriver i den här tråden.

För att kunna erbjuda öppet köp måste ju kunderna givetvis få öppna och känna på produkten de har köpt. Detta medför naturligtvis åverkan på varan, och den blir i strikt mening begagnad. Fingeravtryck, små märken på kartongen, etc.

Kommer produkten i retur görs en bedömning.
Anses den inte längre vara i nyskick nekas returen.
Är den i nyskick godkänns returen och varan säljs naturligtvis till fullt pris till någon annan. Här finns utrymme för olika bedömningar, misstag, slarv, fulspel, etc.

Men....
Varför godkänna en retur på skadat gods när de inte behöver, för att sedan sälja den igen och riskera dålig publicitet?
Av den anledningen tror jag inte alls att detta är något som är satt i system.
 
Varför detta ständiga tjat om kompensation?

Jag hör bara mer och mer tjat om kompensation för småfel som åtgärdas snabbt och enkelt.

Ju mer kompensation företagen tvingas betala ut desto mer måste de höja priserna.
Visst som någon skrev så kunde dom slängt ner en spork el dylikt i ordern men det hade varit en bonus och inget man skall förvänta sig.

Sedan kan man ju tycka att det låter otroligt att något liknande inte hänt förut men det kanske det inte hade för den som du pratade med.
Jag hade troligen använt något annat sätt att reagera på än att säga att det aldrig hänt förut men hur en människa reagerar beror på många olika faktorer och jag tror/hoppas att Addnature inte har en sån klassik telefonförsäljar- manual som kundtjänst läser ifrån.

Bra jobbat Addnature!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.