Problem med webbhandel?

Jag vet att många säkert handlat på addnature.com och är nöjda.

Det som hänt mig är att jag beställde ett gaskök, Primus, som levererades hyfsat snabbt. När jag öppnade kartongen såg jag direkt att den var använd, repor i lacken, ihopskrynklad manual och skrynklig plast.
Den kändes helt enkelt inte ny.

Jag reklamerade den direkt, då dröjde det ett gäng dagar innan jag fick en ny. Ingen annan kompensation gavs.

När jag talade med kundtjänst säger de bara "du har haft en extrem otur, vi har ALDRIG haft några problem". De visade knappast någon förståelse över att ha skickat ett begagnat kök.

Jag är lite missnöjd med addnature helt enkelt, nu hade jag goda tidsmarginaler och behövde inte köket snabbt, men tänk om?

Är det nån annan som varit med om liknande? Är Outnorth bättre?
 
Låter som

ett ovanligt problem. Alla som handlat av AddNature och är nöjda kommer knappast att höra av sig i tråden så det torde vara svårt att uttala sig om hur vanlig en dylik historia är.

Jag brukar handla i butiken i stället för e-handel då jag har nära till butiken på Södermalm. Mycket nöjd med bemötandet i butiken. De tar hem det de inte har i lager vilket jag utnyttjat flera gånger.

Thure
 
Jag anser mig i det närmaste vara expert på näthandel eftersom jag har 10 mil till närmaste friluftsbutik och är något av en prylnörd;)
Har handlat av Addnature massor av gånger och aldrig haft något problem.
Det enda jag har retat upp mig på genom åren är att dom har ett väldigt stort sortiment på deras hemsida men sedan är det inte säkert att dom har prylarna i lager.
Nu framgår det klart och tydligt om man tittar på lagerstatusen på deras sida så det är inget stort problem.
Finns sakerna i lager så skickas dom alltid dagen efter vilket jag tycker är suveränt.
Som jag ser det tillhör Addnature dom absolut bästa butikerna på nätet.
Har förövrigt handlat en del på outnorth (tidigare outnet) också och det har fungerat lika bra.
Men jag gillar Addnatures hemsida bättre.

// Kristoffer
 
Ok, tackar.
Det kanske rent av är så att addnature så sällan haft problem som de inte vet hur de ska hantera en kund som är missnöjd.
Uppenbarligen anser det inte vara ett problem när någon får en begagnad produkt skickad till sig.

Istället säger de att det aldrig är några problem. Det är inte det man vill höra som kund.

Nåväl, slutgnällt. Men händer det någon annan och det börjar bli ett problem så har vi ju en tråd startad... :)
 
De får bra betyg av mig och har prisgaranti så jag kunde köpa en POC-hjälm i vintras direkt utan att behöva springa till annan butik. Snabba leveranser. Fick skor och vattenblåsa igår, två dagar efter beställning. Jobbar nära deras Sthlm-Birger Jarlsgatan-butik men ingendera fanns i butik. Snabbt och smidigt, tog lev. till DHL alldeles vid jobbet.
 
. När jag öppnade kartongen såg jag direkt att den var använd, repor i lacken, ihopskrynklad manual och skrynklig plast.
Den kändes helt enkelt inte ny.

Jag reklamerade den direkt, då dröjde det ett gäng dagar innan jag fick en ny. Ingen annan kompensation gavs.

När jag talade med kundtjänst säger de bara "du har haft en extrem otur, vi har ALDRIG haft några problem". De visade knappast någon förståelse över att ha skickat ett begagnat kök.

Jag är lite missnöjd med addnature helt enkelt, nu hade jag goda tidsmarginaler och behövde inte köket snabbt, men tänk om?

Eftersom du var tvungen att öppna kartongen för att se att det var använt så kanske det är så enkelt att de inte var klar över att de skickade ett "begagnat" kök till dig? En returvara som någon tidigare kund kört en fuling på!
När du hör av dig och påtalar det så byter de ut det utan diskusjon, om jag har förstått dig rätt? Kundtjänst är ju inte de som plockar ihop ordern och skickar den, så att de inte kan svara på vad som gått snett är förståeligt och uppriktigt sagt väl ointressant för någon annan än dem.
Jag förstår inte vad problemet är, vad menar du att de skulle ha gjort?
 
Jag förstår inte heller problemet. Tycker du detta gör att man ska bli missnöjd så har du nog inte råkat ut för något riktigt dåligt företag än. Tvärtom så gör väl detta att du ska känna dig riktigt nöjd..

Mvh // Johannes
 
Har handlat ett antal gånger därifrån och är helnöjd, även gjort en del klipp på rea osv. Kommer att fortsätta att handla där också!
 
Skulle också säga att Addnature klassas som en av Sveriges bästa friluftsbutiker. Handlar oftast ifrån dom.

Att höra från kundtjänst att de aldrig har råkat ut för något sådant tidigare är ju inget bekymmer utan snarare bara gnäll. Det hade varit bra mycket värre o du inte blev betrodd och de vägrade byta ut varan... DÅ hade det varit ett bekymmer.

//Peter
 
Tycker också det låter bra handlagt av addnature, som jag är väldigt nöjd med som både butik och webbutik.

/M
 
Har väl aldrig haft några problem när jag handlat via nätet, men jag undviker att besöka deras butiker. Trångt och svårt att hitta vad jag letar efter, även råkat utför att personalen inte vet vad de har för grejer. Lagersaldon som inte stämmer, de skickar mig öven till den andra butiken. Oj vipss det hade vi inte här heller....

Så stort minus för deras butiker, men brukar inte ha några problem att beställa via nätet.
 
Jag förstår inte heller vad du har att vara missnöjd med i hanteringen? Visst förstår jag besvikelsen, men de rättade ju till det. Vad är det du vill ha kompensation för?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.