Prisvärda pakethållare fram och bak

Jag ska på min första cykelsemester i sommar (Gotland) och har idag inga pakethållare alls på min hybrid cykel jag tänkt använda. Ska satsa på ortlieb väskor fram och bak men kan inte bestämma mig med pakethållare. Har läst att tubus ska vara bra men det känns inte kul att lägga över 800kr för en pakethållare. Kan ni rekommendera hållbara prisvärda pakethållare fram och bak (max 500kr/st)?

Blackburn är bra. Köper du båda bjuder de på frakten.
Kolla bara att bakväskans tyngdpunkt hamnar framför bakaxeln och att du inte tar i med hälen i bakväskan. Tyngdpunkten för att undvika slingrig gång och hälen i väskan står varesig du eller väskan ut med.

Wow, vilken snabb respons! tack!

kommer nog bli Blackburn om ingen säger tvärt emot. Sidan Evancycles verkade ju väldigt intressant även för annat med cykel att göra. vilket bra tips!

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips