Prisvärda pakethållare fram och bak

Jag ska på min första cykelsemester i sommar (Gotland) och har idag inga pakethållare alls på min hybrid cykel jag tänkt använda. Ska satsa på ortlieb väskor fram och bak men kan inte bestämma mig med pakethållare. Har läst att tubus ska vara bra men det känns inte kul att lägga över 800kr för en pakethållare. Kan ni rekommendera hållbara prisvärda pakethållare fram och bak (max 500kr/st)?

Blackburn är bra. Köper du båda bjuder de på frakten.
Kolla bara att bakväskans tyngdpunkt hamnar framför bakaxeln och att du inte tar i med hälen i bakväskan. Tyngdpunkten för att undvika slingrig gång och hälen i väskan står varesig du eller väskan ut med.

Wow, vilken snabb respons! tack!

kommer nog bli Blackburn om ingen säger tvärt emot. Sidan Evancycles verkade ju väldigt intressant även för annat med cykel att göra. vilket bra tips!

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.