Prisnivå Kanada?

Funderar på att ta en skidresa till Kanada i vår. Då jag aldrig åkt skidor på andra sidan atlanten undrar jag om någon vet prisnivåerna på liftkort, skidhyra, boende ligger jämfört med Europa? Några ställen som är extra dyra?

Det är en massa år sen jag skidade i Kanada (Banff) men åtminståne då var det förmånligt. Inhemska prylar, mat och service som taxi etc var prisvärt.
Vad jag kommer ihåg var varken liftkort eller hyra speciellt dyrt heller ( ett liftkort för alla system runt stan. Dessutom ingick kollektivtrafik mellan de olika liftsystemen). Servicen överlag var toppen.

Vart planerardu åka?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hur länge tänkte du vara där?
Generellt är det väl så att liftkort är dyrt, boende går att hitta prisvärt och prylar är billigt.
Liftkorten var ett jäkla skämt i Fernie numera. CAD 83/dag när jag va över och hälsade på sist, 2010.
Lägre priser i A.B än B.C. eftersom Alberta har halva momsen och den får man tillbaka.

Tänkte i första hand på Banff och Lake Louise, 4-5 dagar på varje ställe.Försöker lägga en budget.
Hmm ja 80$ / dag var rätt mycket för ett liftkort.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips