Primus Micron vs MSR Pocket Rocket

Primus Micron eller MSR Pocket rocket, vilken ska man köpa? någon som har erfarenhet av dem? Micron är dyrare men har inbyggd tändare...
 
Optimus Crux! Jag skall själv köpa ett kök och tycker att Crux är mer intressant de alterantiv du gav p.g.a. sitt sörre brännhuvud och att det viks ihop så smidigt. En nackdel är priset.

/A
 
Hej!
Jag gillar min PocketRocket som jag haft ett år nu. Liten, lätt och behändig, men jag önskar att den hade piezotändning. Tänder med en minicigarettändare, tycker det är smidigare än tändstickor. Är ensamvandrare numera och fixar mat och varm dryck i raketfart....
Hälsn. BrittMarie
 
Röda lådan?

Vad väger fickraketen inklusive plastlåda? Vikten som anges är väl utan låda, men lådan måste vara med? Räknat med förpackning är väl micron lättare?

/Björn - som äger ett minikök men alltid kör MFS iallfall, man kan ju vingla och spilla ut gräddsåsen annars.
 
Kommer inte ihåg vikten på Pocket Rocket, under hektot tror jag. Jag har inte med den röda lådan ut, tar en plastpåse om raketen och stoppar den i kaffepannan.
BM
 
monkeyboy; sa:
Primus Micron eller MSR Pocket rocket, vilken ska man köpa? någon som har erfarenhet av dem? Micron är dyrare men har inbyggd tändare...

Jag köpte ett pocketrocket nyligen, delvis på grund av att pietzotändare har en tendens att strula enligt utsago.
 
Pocket rocket

Har en pocket när jag är själv eller max 2 fungerar utmärkt, o en tändare har man väl alltid med sig ändå, skall väl ha en liten mysbrasa kvällstid, vet inte jag heller vad en väger med den röda asken,men det känns ganska försumbart med tanke på de 88gram som raketen väger(trorjag) bra effekt men kan hålla med om angående stöden som lutar inåt,men pietzotändare på så små kök känns onödigt tycker jag samt att en del strul förekommer, då har man ökat vikten med något som inte fungerar de ni" litepackers"! lycka till med ditt köp.
 
Re: Röda lådan?

Vandrare; sa:
Vad väger fickraketen inklusive plastlåda? Vikten som anges är väl utan låda, men lådan måste vara med?

Min våg säger 119g totalt, 84g för enbart Pocket Rocket. Jag vet inte hur exakt det är.

Lådan bör nog vara med för annars är det rätt lätt att vika kärlstöden (eller vad det heter). Man kan kapa några gram om det roar en, men det finns inte mycket att tjäna på det.
 
crazy; sa:
monkeyboy; sa:
Primus Micron eller MSR Pocket rocket, vilken ska man köpa? någon som har erfarenhet av dem? Micron är dyrare men har inbyggd tändare...

Jag köpte ett pocketrocket nyligen, delvis på grund av att pietzotändare har en tendens att strula enligt utsago.

Jag har haft en pocket rocket runt ett år och jag valde den till stor del av samma anledning som Mr Crazy, pietzotändarna är dynga det känns bättre utan!
 
-Patric-; sa:
Jag har haft en pocket rocket runt ett år och jag valde den till stor del av samma anledning som Mr Crazy, pietzotändarna är dynga det känns bättre utan!
Kan hända att ni har rätt, men mitt Primus med piezo, har fortfarande (efter flera års användning) inte strulat vid tändning (men självklart har jag med tändstickor (för candle lanternan, lite mys måste man ju ha oxå).

/Håkan
 
Tack för era svar!

Tack för alla svar!

Det ser ut som om det blir ett primu eller möjligtvis ett Optimus Crux då.

Känns ju bra att stöda den svenska outdoor industrin lite också =) Fast å andra sidan är väl säkert primus uppköpt av något internatinellt bolag... ;D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas kombinationen primus micron(ti) + MSR titan tea- kettle Kök och brännare 7
Fabrikörn Primus Micron Trail skramlar Kök och brännare 2
Jörgen Fjaderlatt.se Vindskydd till Primus Micron? Kök och brännare 10
KamratJonas Problem med nytt primus micron Kök och brännare 10
Still Alive Primus Igniter Kök och brännare 15
DoktorGlas Primus gasbrännare Kök och brännare 19
Martes Primus nya gasbehållare - finns trefot som passar? Kök och brännare 18
Still Alive Filter i Primus Omnilite Ti Kök och brännare 0
Pohman Primus lite xl kaffepress? Kök och brännare 2
Soffpotatis Primus 2397 Kök och brännare 0
trangia25 Förvärmningsfilt till Optimus/ Primus multifuelbrännare Kök och brännare 1
Heikkinen Primus Atle till Primus Lindal? Kök och brännare 10
Livetiskuggan Primus Frigg Stove Kök och brännare 1
PetriU Primus 2062 Kök och brännare 10
Ute1252 Trangia kastruller och ev stekpannan på Primus Essential Trail Stove? Kök och brännare 5
JAXE Trangia anpassa en Primus omnifuel 2 brännare. Kök och brännare 10
JAXE Köra Primus omnifuel 2 med fotogen, hur gör man? Kök och brännare 23
bico O-ringar till Primus LITE+ Kök och brännare 16
Bawk Gamla campingkök från Primus skillnader Kök och brännare 4
HPP Primus 2072 ? Kök och brännare 4
Utvandraren Primus Omnilite Ti Silencer Kök och brännare 18
[Andreas] Isolering till Piezotändare Primus express stove Kök och brännare 9
Still Alive Rengöra Primus med tryckluft? Kök och brännare 10
Brune Ljuddämpare till Primus Omnilite Ti? Kök och brännare 4
nicko_ Primus Bahco 2090, hjälp med tillfällig lagning under pågående tur Kök och brännare 3
ninj4 Kompabilitet: Optimus-kastrull + Primus-kök? Kök och brännare 6
Brune Primus nya gasolgrill? Kök och brännare 6
jalanjalan service på lite äldre primus brännare behövs det? Kök och brännare 8
mile0003 Primus PrimeTech stove 1.3 L Kök och brännare 20
Hermelin Primus Omnifuel - låg effekt Kök och brännare 0
Adelanteeee Bränsle till Primus Omnifuel Kök och brännare 14
Jojosurf Primus Spider Stove Set + Winter gas? Kök och brännare 9
greenfish Brände gröt i Primus ETA, använde mdiskmedel Kök och brännare 6
Jmhe Nytt Primus Omnilite Ti Sotar igen Kök och brännare 34
KristianMattiasson Primus Omnifuel priming pad? Kök och brännare 9
D300 Pomed Primus Eta Spider Brännare Kök och brännare 4
layback Erfarenhet av Primus non-stickbeläggning Kök och brännare 1
create Trangia 27 eller Primus? Kök och brännare 12
qvick nytt munstycke primus 2397 Kök och brännare 1
Joelleo primus 2251 Kök och brännare 5
fritänkare 1 Liters kärl sökes. Se önskelista. Primus titech? Kök och brännare 5
Smogz Nån som testat Primus Winter Gas Kök och brännare 33
desireman Hur fraktar man en använd primus gas behållare? Kök och brännare 8
D300 Skäms Primus Kök och brännare 33
Dr Who Bränsleflaska till Primus MF kök? Kök och brännare 5
Nuttte Primus Gourmet stekpanna vs ETA-lock Kök och brännare 0
jerik Läckage/övertryck Primus Omnifuel Kök och brännare 6
graylingman Är Trangias X2 en Primus Omnifuel-brännare? Kök och brännare 6
Skipper_ Tända Primus multifuel med tändstål! Går det ens? Kök och brännare 44
ekis Primus omnifuel, ring på lågspridarplattan? Kök och brännare 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.