Primus omnifuel, ring på lågspridarplattan?

Jag har naturligtvis tappat bort den lilla plattan som sitter klämd med tre armar och sprider ut lågan. I det nya reservdelssettet fanns en liten ring på en av armarna, någon som har ett tips på hur man skall säkra inför nästa gång?

Tyvärr går inte prylen att köpa separat, så varje gång man klantar sig kostar plåtbiten ~170kr :(.

/Andreas

Borra ett litet hål...

Så tappar du inte spridaren!

Mvh troswe

Bilagor

• 20130805_130353-1.jpg
    20130805_130353-1.jpg
    42.2 KB · Visningar: 498

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
köket blir onekligen väldigt oanvändbar utan denna brännplåt och på min nyare omnifuel så sitter det en tunn 'nyckelring' på ca 17 - 18 mm genom ett 1.5 mm hål på ändan av ena vingen av plåten samt ett 1.5 mm hål 3 mm nedanför kanten på 'urgröpningen' av vindskyddet.

har man inte hålen reda så bör man med en dremmel eller liknande kunna borra hålen och naja fast det med en tunn ståltråd eller liknande i lagom slinga att du får bort brännplåten på bekvämt sett.

tråden/ringen sitter inte direkt i lågan men det hela blir ändå väldigt varmt - så ha med en bit reservståltråd tills du vet hur länge det hela håller innan det oxideras av värmen.

Borra

...
I det nya reservdelssettet fanns en liten ring på en av armarna, någon som har ett tips på hur man skall säkra inför nästa gång?
...

Du kan BORRA ett litet hål i en av "armarna".
I det hålet fäster du en liten kedja eller en klen vajer, som du tex kopplar ihop med ett av benen för själva köket.
:)

Tack!

Speciellt för bilden där sprinten är monterad! Den syns inte på Primus omni-fuel instruktioner som finns att ladda hem.

Jag har gjort ett försök att Trangia-konvertera brännaren med en Nova-adapter (det fungerar nu som campingkök för familjen). Vindskyddet är inte likadant men inte helt lyckat. Får försöka improvisera ytterligare, jag återkommer med rapport...

/Andreas

Jag har det lite äldre köket men i princip samma konstruktion, jag klämde bara in de tre "benen" under kanten på "hatten" så att det satt tightare än när det var nytt - har funkat hittills..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips