Hej. Primus har sedan många år tillbaka byggt bra gasolkök. Jag undrar och säkert fler som jag försökt googla på men misslyckas. Vad är de för skillnad på alla dessa kök. Tex 2090, 2091 har jag förstått att skillnaden är två olika brännarstorlekar men om man då blandar in 2396, 2063, 2397 m.fl.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gamla campingkök från Primus skillnader
- Trådstartare Bawk
- Start datum
Utan att ha någon djupgående kunskap i trangias historia så har jag noterat att äldre kök både har annan formgivning och annat tjocklek på godset än nyare varianter. Tjockleken på godset torde vara beroende på både materialkunskap, rådande krav på kompromisser hållbarhet/vikt/tillverkningskostnad, och nya kemiska sammansättningar/legeringar av alumiumet etc.
Värmekällans utformning är väl också en kompromiss av vikt, effektivitet och tillverkningskostnad. När den förre ingenjören slutar/går i pension så kliver en ny in för att göra ändringar enligt sitt tycke.
Värmekällans utformning är väl också en kompromiss av vikt, effektivitet och tillverkningskostnad. När den förre ingenjören slutar/går i pension så kliver en ny in för att göra ändringar enligt sitt tycke.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Finns ett bra forum för friluftskök. Kolla där eller posta frågan så får du säkert bra svar. https://classiccampstoves.com/search/10406897/?q=Primus+2090&o=relevance
Fogas i Älvsjö har bra kunskap.
Thure
Fogas i Älvsjö har bra kunskap.
Thure
Utan att ha någon djupgående kunskap i trangias historia så har jag noterat att äldre kök både har annan formgivning och annat tjocklek på godset än nyare varianter. Tjockleken på godset torde vara beroende på både materialkunskap, rådande krav på kompromisser hållbarhet/vikt/tillverkningskostnad, och nya kemiska sammansättningar/legeringar av alumiumet etc.
De var mer svar på trangiakök. Tänkte på gasolkök campingkök
Senast ändrad:
Hörde med Primus och fogas och de har ingen tabell för detta. Ska försöka göra en egen. Här kommer lite info om de med två brännare.
Primus 2090
Primus 2091
Primus 2222 ett av de få köken man bygger på höjden.
Primus 2394 två brännare 1,6 kw + 2,3 kw
Primus 2396 två brännare 2x2,3 kw
Primus 2397
Primus de luxe 2398 två stycken brännare
Jaha så långt kom jag ikväll.
Primus 2090
Primus 2091
Primus 2222 ett av de få köken man bygger på höjden.
Primus 2394 två brännare 1,6 kw + 2,3 kw
Primus 2396 två brännare 2x2,3 kw
Primus 2397
Primus de luxe 2398 två stycken brännare
Jaha så långt kom jag ikväll.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg