Point-65 kopior ?????

Har sett estlandskajaker som säljer kopior på Point-65 för 7-8 tusen .Är detta någon kvalite eller bara smäck.
Jag har inte paddlat pointen så jag undrar hur den är?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Skulle inte köpa en...

Paddlade med en kille som hade köpt en point 65-kopia från Estland. När han välte kajaken och skulle ta sig tillbaka i den så visade det sig att beslagen inte tålde belastningen. Så linorna släppte och det var knappt att han kunde ta sig tillbaka i kajaken.
Säkerhetsaspekten kan aldrig ersättas med ett lågt pris. Köp hellre en begagnad kajak, om priset är viktigt.
/Johnny

Hej!
Bara ett klargörande om ni inte orkar läsa dom andra trådarna, det är alltså inga kopior utan fabriksförsäljning av samma kajaker som point 65 importerar, samma kvalité och samma kajak, kajakerna importeras för övrigt av ett antal importörer. Man får förstås själv avgöra vad den kvalitén innebär och om det är värt att avstå från garantier mm. Det har jag gjort och importerat själv och den fungerar utmärkt för att vara en lågbudgetkajak.
Mvh
Mattias

Liten skillnad är det..

Från och med i år, så är det en liten skillnad på Point 65 och "kopiorna".
Det sitter ett annorlunda roder (bättre) på Point 65 och så är det tydligen speciell personal, som enbart bygger "Pointarna"

Jag har själv en kopia, inköpt förra året och är hur nöjd som helst :)
Det är lite drygt halva priset, jämnfört med "orginal Point", som man betalar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips