Piercing och vandring...

Hej!

Jag med mina vänner är tämligen aktiva friluftsmänniskor med allt vad det innebär.

Vi har nyligen diskuterat lite om hur piercing i
bröstet skulle begrännsa en. Är det någon som har
erfarenhet av att bära ryggsäck med piercing?
Skaver det, eller går det bra?

Antar att det är skillnad för killar och tjejer...

/ Lasse

???

Kan man inte ta bort smycket då man ska bära ryggsäcken??? Annars tycker jag det verkar vara ett högt pris att betala, att inte kunna bära ryggsäck "bara" för att ha ett smycke på vårtan...

Beror på

Det beror förstås på om man har bröstspännet över den piercade bröstvårtan. Det drabbar nog inte de flesta kvinnor eftersom remmen inte hamnar över vårtan. Däremot är nog män mer i riskzonen. Men det är väl bara att flytta bröstremmen lite upp- eller nedåt.

Ett annat problem är väl hygienen. Man ska ju försöka snurra på ringen och tvätta den då och då. Men på en kortare tur kanske man klarar sig ändå.

Handboll

Handbollsspelare tejpar sina ringar, för att de inte skall skada dem själva eller motspelarna. Då håller den sig stilla.

Inga större problem

Har själv både vandrat och åkt skidor i fjällen med ryggsäck utan några som helst problem. Om man skulle ha problem är det, som någon sagt, bara att justera remmarna. Ta ur ringen som någon föreslog, skulle jag inte vilja göra med tanke på risken för att hålet hinner läka igen under tiden.
Jag förstår heller inte hur hygienen vid piercingen skulle kunna vara något problem, eftersom man ändå sköter sin vanliga, eller..?

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips