Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag la av med min för kompassen pekade bara mot klockan
Det finns ingen anledning att pröjsa dyra pengar för "Tacticla survival bracelet", det tog mig 10 min att smälla ihop ett på första försöket. Håller med om att det mest är en symbolgrej fast det är rätt kul att pyssla också.
Ett paracordbälte innehållande ca 50 m lina och en visselpipa! Linan kan frigöras med ett enda drag och det går på sekunder. Lite användbart trots allt .
Ett paracordbälte innehållande ca 50 m lina och en visselpipa! Linan kan frigöras med ett enda drag och det går på sekunder. Lite användbart trots allt .
Är du en överlevnadssnubbe sprättar du, allteftersom du svälter ner i storlekarna, upp dina byxor och syr dem mindre i midjan, med samma tråd som du sprättade och vips har du sparat den biten snöre oxså.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...