Parachute jacka

Någon som har tips på billig och slitstark jacka med stora fickor, typ Parachute jacka. Tänkt att användas på fritiden med barnen så att jag kan få med mycket saker i fickorna såsom torra ombyten/vantar & mössor, lite frukt och dryck. Barnen är nu 4 & 2 så det behövs inte så mycket plats.

En liten ryggsäck löser ditt problem smidigast, annars finns ju SAS Smock i olika material och färgval, som har många och stora fickor... men väger ju därefter!

Smocken finns som billig Kinakopia till originalet från Brittiska Försvaret i div tyg blandningar till "Texmex" Satsa på kvalité det lönar sig i längden...

Mvh troswe

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
På vintern kör jag ofta med en anorak från Itab. Perfekt att knöla ner extra vantar, mössa osv eller lägga tumvantarna i medan man fixar med elden. samt bära kniv, kåsa i och annat man inte vill förlägga eller ha snabbt åtkomligt. Två bröstfickor, en ficka på magen och en jätteficka bakom den med dragkedjor på bägge sidor.
https://itaboutdoor.se/t-p-hunting-anorak-4634.html
Rymlig och bra. Men kvaliteten motsvarade tyvärr inte priset. Men det finns kanske andra liknande av annat fabrikat.

Tack för tipsen. Jag är inte jätteförtjust i ryggsäck, det är vad jag använt hittills.
Tpx jackan såg fin ut, något sådant jag funderar över. Är ju förhoppningsvis lång tid kvar tills jag behöver jacka, men det är kul att leta

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips