Panraracer däck & SKS, mm

Jag undrar någon känner till var man kan i Sverige köpa Panaracer däck, som t ex:

Panaracer Pasella 700 x 32/35 med tornado casing
Panaracer Pasella 26" x 1.25"
Panaracer HiRoad 26" x 1.5"

och SKS skärmar för 559 & 622 mm hjul, det skall vara silver färgade fulllängd bredd 35/45 mm eller någon vet var man kan få tag i japanska Honjo Alu skärmar, Nitto styrstammr, sadelstolpar

mvh

Jan-Olov
 
Cykelcity

Jolop; sa:
Jag undrar någon känner till var man kan i Sverige köpa Panaracer däck, som t ex:

Panaracer Pasella 700 x 32/35 med tornado casing
Panaracer Pasella 26" x 1.25"
Panaracer HiRoad 26" x 1.5"

och SKS skärmar för 559 & 622 mm hjul, det skall vara silver färgade fulllängd bredd 35/45 mm eller någon vet var man kan få tag i japanska Honjo Alu skärmar, Nitto styrstammr, sadelstolpar

mvh

Jan-Olov

Cykelcity http://www.cykelcity.se brukar ha Panracer däck (har åtminstone haft). SKS pumpar har de definitivt och då borde de också kunna greja SKS stänkskärmar.

Däremot har jag ingen aning om vem som tar in de japanska grejorna som du efterlyste. Testa deras hemsidor (om de nu finns på nätet).

/Niklas
[Ändrat av niking 2002-03-06 kl 10:29]
 
Hej Niklas

I sedvanlig ordning så finns inte sådana här saker i Sverige, utan vill man ha dom är man hänvisad till utlandet. För Sverige ör ett u-land när det gäller cyklar, framför allt om man vill ha bra touring saker/cyklar.

Det som finns i Sverige är enbart std cyklar, hyfsade racer och MTB. Tandem, Audax/Brevet, Touring cyklar är lika vanliga som vita korpar som Staffan Skott utrycker sig i sina böcker.

Bästa stället att handla är i England, USA och ev Frankrike. I England, Frankrike, USA finns det många fina märken som bygger och säljer cyklar anpassade för olika ändamål.

Jag ville i höstas att köpa hos "CykelViktor" i Uppsala nya däck till min cykel. Storleken på däcken skulle vara 26" x 1.5" ej grovt mönster, förslagsvis Panaracer HiRoad.

Dom hade ej hört talas om märket och utryckte att jag var en idiot om jag skull den storleken på min cykel när jag åker på landsväg.

Jag beställde dom från SJSC, hade dom i brevlådan 5 dagar senare. Men så är med allt annat man vill ha, köper från England eller USA, för då kan man få tag i dom rätta sakerna.

Styre = Nitto
Styrstam = Nitto Tech de Luxe
Sadelstolpe = Nitto
Vevlager = Phil Wood
Pedalarmar = TA Zehyr/Sugino
Baknav = Phil Wood
Pedaler = MKS
Bromsar = DiaCompe


Nitto/Sugino har/är oem leverantör till bl a Tom Ritchey, mm

Sådan riktiga grejer av bästa kvalite finns inte att få tag på i Sverige.


J-O
PS. På Cresent sitter det SKS skärmar som std. DS
 
Resevdelar?

Jolop; sa:
Hej Niklas

I sedvanlig ordning så finns inte sådana här saker i Sverige, utan vill man ha dom är man hänvisad till utlandet. För Sverige ör ett u-land när det gäller cyklar, framför allt om man vill ha bra touring saker/cyklar.

Det som finns i Sverige är enbart std cyklar, hyfsade racer och MTB. Tandem, Audax/Brevet, Touring cyklar är lika vanliga som vita korpar som Staffan Skott utrycker sig i sina böcker.

Bästa stället att handla är i England, USA och ev Frankrike. I England, Frankrike, USA finns det många fina märken som bygger och säljer cyklar anpassade för olika ändamål.

Jag ville i höstas att köpa hos "CykelViktor" i Uppsala nya däck till min cykel. Storleken på däcken skulle vara 26" x 1.5" ej grovt mönster, förslagsvis Panaracer HiRoad.

Dom hade ej hört talas om märket och utryckte att jag var en idiot om jag skull den storleken på min cykel när jag åker på landsväg.

Jag beställde dom från SJSC, hade dom i brevlådan 5 dagar senare. Men så är med allt annat man vill ha, köper från England eller USA, för då kan man få tag i dom rätta sakerna.

Styre = Nitto
Styrstam = Nitto Tech de Luxe
Sadelstolpe = Nitto
Vevlager = Phil Wood
Pedalarmar = TA Zehyr/Sugino
Baknav = Phil Wood
Pedaler = MKS
Bromsar = DiaCompe


Nitto/Sugino har/är oem leverantör till bl a Tom Ritchey, mm

Sådan riktiga grejer av bästa kvalite finns inte att få tag på i Sverige.


J-O
PS. På Cresent sitter det SKS skärmar som std. DS

OK visst kan jag hålla med om att Sverige är ett U-land när det gäller vissa saker och att många importörer är knöliga men många bra saker finns här ändå, eller att cykelhandlarna kan fixa med lite väntetid.

Men din ursprungsfråga var ju ändå var dessa grejor fanns att köpa i Sverige och det var det jag försökte svara på. Om du ändå hade köpt grejona så undrar jag varför du överhuvudtaget ställde frågan?

F.ö. när det gäller exklussiva saker i utlandet så är det ofta krångligt med reservdelar, garantier och dyligt. Det är inte helt oviktigt vid touringcykling där tillgänglighet på reservdelar är mycket viktigt vid val av komponenter. Det är inte skojigt att behöva avbryta en fin cykelsemester för att grejor går sönder och det går inte att uppbringa reservdelar - jag vet.

Sedan är det ju alltid en fråga vad som avses med bäst... min egen erfarenhet är att många coola, "superbra" saker som kostar skjortan är ofta minst lika värdelösa som motsvarande delar på "bensinmackscyklar" (som nästan är gratis). Därmed inte sagt att dina prylarar skulle vara dåliga, utan min invändning bör ses som ett generellt varnande exempel.

/Niklas
 
Panaracer

Jolop; sa:
Jag ville i höstas att köpa hos "CykelViktor" i Uppsala nya däck till min cykel. Storleken på däcken skulle vara 26" x 1.5" ej grovt mönster, förslagsvis Panaracer HiRoad.

Dom hade ej hört talas om märket och utryckte att jag var en idiot om jag skull den storleken på min cykel när jag åker på landsväg.

Panaracer är inte alldeles lätta att köpa för MTB heller. Cyckelcity hade dem för ett par år sedan, men idag tror jag inte det är någon som för dem.

Per
http://user.tninet.se/~ipg289h/First.html
 
Varför jag frågar är enbart därför jag kommer att bygga upp en ny cykel till sommaren, då vill jag inte ta delarna från dom övriga cyklarna som jag har. Vissa delar har jag på hyllan, medan andra saker behöver kompleteras.

När det gäller kvaliten på t ex Nitto prylarna är dom skiftande som alla andra märken, men dom leverar matrial för japanska Kerin cyklar, dom delarna måste hålla en viss hållfast för att kunna användas i dom tävlingarna.
 
I Danmark

Hittade ingen svensk distributör men i Danmark verkar det finnas. http://www.centurion.dk/

Cykelstallet i Stockholm har haft däcken tidigare men har nu inget exempel på sin hemsida. Kanske värt att höra med dem i alla fall.

Hälsningar Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Bra däck vid långcykling? Långcykling 17
MagArne Lättrullat 20" däck till cykelkärra Långcykling 8
den gubben går inte Däck för långfärd Långcykling 14
Nattkryp Däck för Nishiki Pro i mellan-södra Sverige Långcykling 12
KLAGER Test av punkteringsfria däck Långcykling 16
tomas b Schwalbe Däck för 'till jobbet cykling' Långcykling 5
MagArne Nya lättare däck till hybriden Långcykling 15
Jansson_ Dubbla däck fram? Långcykling 29
Emanuele Pakethållare och stänkskärmar sam t däck till denna Mountainbike Långcykling 3
Avskum Däck för långcykling. Långcykling 8
josohl Punkteringsfria däck? Långcykling 8
Threeon Smalare däck snabbare cykel? Långcykling 20
Gohan Fråga om däck Långcykling 2
miffokarnevalen Undringar om däck resp fälgslitage Långcykling 7
MarkkuS Vilket nytt däck? Långcykling 2
jamo Pumpa däck med Presta ventil Långcykling 7
thureb Punkteringsfria däck? Långcykling 25
skiman VILKA NOKIA-DÄCK ÄR LÄMPLIGA Långcykling 2
ngk 44-622 däck till Skeppshult Långcykling 10
Egel Rikta däck Långcykling 2
ebh Däck med Långcykling 0
Hedman Däck och sol Långcykling 9
nitsew Rätt däck? Långcykling 3
ala Hur smala däck??? Långcykling 17
jd Däck för långcykling Långcykling 11
XYZ Fotpump SKS Långcykling 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.