Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Padling i mindre vattendrag småland
- Trådstartare Js92
- Start datum
Lästips
ANNONS
Aircontact Pro – designad för de stora äventyren
Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...
Hej,
Är du ute efter forspaddling? Själv har jag paddlat Emån (som rinner ut i Östersjön i närheten av Oskarshamn). Det är en fin fors vissa år i vårfloden.
Ett tips är att kolla SMHI's hemsida och databas s-hype över sjösystems avrinningsområden. Man kan hitta mycket intressanta potentialla åar och vattendrag som ingen tidigare kanske har skrivit om på internet.
Mycket hänger ju på flödet, så har vi höga ytvattenflöden en period öppnas ju fler områden upp för paddling.
Emån är klart värt ett besök. Drygt en timme från dina hoods i Växjö.
Är du ute efter forspaddling? Själv har jag paddlat Emån (som rinner ut i Östersjön i närheten av Oskarshamn). Det är en fin fors vissa år i vårfloden.
Ett tips är att kolla SMHI's hemsida och databas s-hype över sjösystems avrinningsområden. Man kan hitta mycket intressanta potentialla åar och vattendrag som ingen tidigare kanske har skrivit om på internet.
Mycket hänger ju på flödet, så har vi höga ytvattenflöden en period öppnas ju fler områden upp för paddling.
Hej,
ah emån ja där har man gräv guld några rundor hehe. ja den skulle man kanske prova. har även kikat på badebodaån har cirka 2 mil till den.
Jag paddlade för ett antal år sen Härån, la i uppe i Svenarum och paddlade ner till Vidöstern. Tog två övernattningar, så halvdag+heldag+halvdag för oss ungefär. Väldigt fint, ganska så avskilt i jämförelse med många andra vattendrag i närheten också. Det blir väldigt grunt vid vissa tillfällen när du kommer ut i Lagan, speciellt inne i Värnamo, men det är bara att bära kanoten lite.
Det var även några mindre lyft längs med vägen, men bara på några hundra meter.
Det var även några mindre lyft längs med vägen, men bara på några hundra meter.
Jag har paddlat nästan samtliga vattendrag i Kalmar län (c:a 55st). Det finns flera fina med forsar - tyvärr krävs det väldigt mycket vatten i de flesta fall. Undantaget är Emån, som nästan alltid går att paddla med behållning.
Badebodaån, som föreslogs, är riktigt trevlig hela vägen från Åseda och ner till Allgunnen (där den flyter ihop med Alsterån).
Jag har enkla paddelbeskrivningar med info om forsar, lyft osv för allihop om någon är intresserad.
Conny
Badebodaån, som föreslogs, är riktigt trevlig hela vägen från Åseda och ner till Allgunnen (där den flyter ihop med Alsterån).
Conny
Alltid trevligt med paddeltips. I vilken form har du dem? Emån har jag funderat på.Jag har paddlat nästan samtliga vattendrag i Kalmar län (c:a 55st). Det finns flera fina med forsar - tyvärr krävs det väldigt mycket vatten i de flesta fall. Undantaget är Emån, som nästan alltid går att paddla med behållning.
Badebodaån, som föreslogs, är riktigt trevlig hela vägen från Åseda och ner till Allgunnen (där den flyter ihop med Alsterån).Jag har enkla paddelbeskrivningar med info om forsar, lyft osv för allihop om någon är intresserad.
Conny
MVH Arvid Bååth
Digitalt. Vilken del av Emån? Själv har jag paddlat från Vallsjön vid Sävsjö och hela vägen ut i sundet + de flesta biflödena.
Hej. Någon gång vore det roligt med en långtur från Vallsjön till havet. Om du kan rekommendera hela sträckningen. Du får gärna skicka material. arvid.baath@gmail.com
Tack
Tack
Digitalt. Vilken del av Emån? Själv har jag paddlat från Vallsjön vid Sävsjö och hela vägen ut i sundet + de flesta biflödena.
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 752 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg