Paddla några dagar i Finland

Sommarens semester är spikad, nästan. Det blir Finland norr ut.
Kan bli några dagars paddling på Saimen.
Vi har god vana vid fjällen med tält och hela paketet.
Någon som vet något bra ställe att hyra K2 eller kanadensare
OCH vilket är lämpligast att hyra av dessa två alternativ?

Saimen är ju en stor sjö där jag antar att vinden kan ta fart. Jag skulle välja kajak där, eftersom jag tycker det är svårt att manövrera kanadensare i blåst.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Saimen har stora fjärdar men också mindre vattenytor med skärgård.

N%C3%A4ytt%C3%B6kuva-2020-8-25-kello-14.08.19.png

Hej! Jag har paddlat i Linnansaari nationalpark med start fråm Oravi. Vi paddlade fre-sön och jag tyckte det var riktigt fin paddling. (Har även besökt parken för långfärdsskrinning.) I år ska jag bege mig med en grupp till den närliggande parken Kolovesi. Ett förslag är att ni skulle starta i Kolovesi och sedan paddla till och i Linnansaari. Det erbjuds transport av kajaker och kanoter mellan dessa ställen. Vi hyrde då för några år sen. Tyckte i alla fall då att de erbjöd helt vettig utrustning: https://www.oravivillage.com/fi/Aktiviteetit/Kesa/melontavuokraus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips