Paddla kanot

Jag skulle vilja paddla kanot (Kanadensare) på en å eller flod i några dagar. Hyra en på punkt A och lämna den på punkt B. Ska inte vara svår paddlat utan mer nöjestripp och hög mysfaktor :) Träffa så lite folk som möjligt.Bor i Göteborg och vill inte åka hur långt bort som helst, kanske en 30 mil max. Finns det nåt sånt ställe tro?
Mvh Jonny

Nu är jag ingen expert själv (eftersom jag startade en ungefär likadan tråd en timme efter dig) men just dalsland och västra värmland finns det massa kanaler, småsjöar och är i allmänhet populärt att kanota runt i. kolla dalslandskanal.se bl.a.

Tror inte att det är svårt att lösa detta! Googla på exempelvis Nissan så hittar Du uthyrare.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips