Paddla i Sege Å

Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.
Jo det går bra men se upp med vattenståndet som blir lågt fram emot sommaren. Jag har själv paddlat i mars från brevduveklubben på Valdemarsro o vidare uppströms och i fjor i april paddlade jag och ca 10 andra från Malmö kanotklubb från brandövningsplatsen på Spillepengen och en bra bit förbi Staffanstorp. Kajaken behöver man inte var så orolig för men om man paddlar långt upp däremot paddeln eftersom det på många ställen är ganska grunt. Men ån är djup ganska långt in, man kommer nog i alla fall förbi Nordsjö färgfabrik o lite till innan man behöver oroa sig för sin paddel. Jag rekommenderar er att prova. Det är ju bara att vända om det blir för grunt. Starta vid brandövningsplatsen. Bra sjösättning o parkering om man kör 100m förbi den.

Om att paddla hela Sege å!
Måste tipsa om "Sega Segesvängen"!
Gjorde den (nästan hela...) i januari 2005...
Läs här:

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.