Paddla i Sege Å

Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.

Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.
Jo det går bra men se upp med vattenståndet som blir lågt fram emot sommaren. Jag har själv paddlat i mars från brevduveklubben på Valdemarsro o vidare uppströms och i fjor i april paddlade jag och ca 10 andra från Malmö kanotklubb från brandövningsplatsen på Spillepengen och en bra bit förbi Staffanstorp. Kajaken behöver man inte var så orolig för men om man paddlar långt upp däremot paddeln eftersom det på många ställen är ganska grunt. Men ån är djup ganska långt in, man kommer nog i alla fall förbi Nordsjö färgfabrik o lite till innan man behöver oroa sig för sin paddel. Jag rekommenderar er att prova. Det är ju bara att vända om det blir för grunt. Starta vid brandövningsplatsen. Bra sjösättning o parkering om man kör 100m förbi den.

Om att paddla hela Sege å!
Måste tipsa om "Sega Segesvängen"!
Gjorde den (nästan hela...) i januari 2005...
Läs här:

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg