Paddla i Sege Å

Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej! Jag undrar om det är någon som paddlat i Sege å? Har läst lite om den, verkar vara lite svår att komma igenom. Vi har två nya havskajaker så vi vill helst inte att dem ska bli förstörda. Vill gärna paddla någonstans med utgångspunkt i Malmö.
Jo det går bra men se upp med vattenståndet som blir lågt fram emot sommaren. Jag har själv paddlat i mars från brevduveklubben på Valdemarsro o vidare uppströms och i fjor i april paddlade jag och ca 10 andra från Malmö kanotklubb från brandövningsplatsen på Spillepengen och en bra bit förbi Staffanstorp. Kajaken behöver man inte var så orolig för men om man paddlar långt upp däremot paddeln eftersom det på många ställen är ganska grunt. Men ån är djup ganska långt in, man kommer nog i alla fall förbi Nordsjö färgfabrik o lite till innan man behöver oroa sig för sin paddel. Jag rekommenderar er att prova. Det är ju bara att vända om det blir för grunt. Starta vid brandövningsplatsen. Bra sjösättning o parkering om man kör 100m förbi den.

Om att paddla hela Sege å!
Måste tipsa om "Sega Segesvängen"!
Gjorde den (nästan hela...) i januari 2005...
Läs här:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips