OPS Systemet lyser med sin frånvaro...
marcusen; sa:
Är det någon som provat ops? (http://www.alpendesign.com/OPS/index.asp).
Känns som att vanliga packpåsar fungerar prima. men det kanske är rätt smart ?
Input!
Jag har använt Haglöfs fyrkantiga packpåsar med nät och tycker det funkar kanon. Man håller bättre ordning på grejorna och så ser man direkt vad dem innehåller.
Jag blev nyfiken på OPS Systemet och beställde ett sådant 29/4, fick ett mail tillbaka, där dem räknade med att leverera i slutet av maj.
I slutet av maj damp det ned ett mail med en allmän beklagan att det inte blivit levererat, utan att dem har något strul med leveranser från deras underleverantör och att ett specifikt leveransdatum ej kan utlovas... :-(
Hoppas OPS Systemet dyker upp innan slutet av augusti då jag ska iväg... peppar, peppar.
OPS Systemet verkar vara bra med olika färgkodning, olika storlek på påsarna samt att dem verkar vara mer eller mindre vattenavstötande (om man skulle råka gå ner sig nånstans... eeh).
Sedan är dem (påsarna alltså) formade efter ryggan, så att det tydligen inte skall bli något döutrymme kvar i ryggan, precis som om det brukar bli det...
Jag tror på OPS Systemet, så det skall bli kul och få prova det (om det behagar dyka upp nån gång).
Jag kan ju skriva en liten recension om OPS Systemet när jag väl testat det.
Tjingeling...