Vi som kan tvätta kläder gör det även på tur och därmed försvinner även de flesta bekymmer man har klädesplagg som kan kombineras beroende på vad som är rent och efter behov.
Jag hade sist endast en hård engångs 5L glasslåda överst för hårt bröd och ost och smör som packades överst i en plastpåse och vid regn på med regnskydd när det börjar dugga.
Kan ta in hela lådan i innertältet för säkerhet mot 4- benta mat snyltare samt snabbt in i innertältet vid mkt mygg.
Jag har en vattentät påse till sovsäck och nattkläder(går ok med 2 plastpåsar om man ej vill köpa)en påse med alla kläder som ej är på kroppen,endast dubbelt av sockar, en tunn och en tjockare.
1 2-3 lagers skaljacka som tål regn med bra ventilation i rygg,under armar och i fickor,långbyxor med ventilation dragkedjor.
Mat från butik undviks och egen tillverkas och mixas ner till pulver och i portionspåsar plockas ihop kvällen innan för klar för mat på dagen eller kvällen om ej tid för längre raster och äter då nötter,frukt,russin och choklad på dagen.
Plastpåsar klipps ner i storlek ovan knut.
Har kök och gas i en tygpåse,
Inte ett klädesplagg eller påse mer än som anv förra turen och minska vikt för varje tur.
Enda nackdel med sådan extrem minimalistisk packning är att man kan få laga och tvätta under turen, speciellt ylle underställ kan få mkt små hål som måste lagas varje dag.
Jag har nog över 10 små nylonpåsar som aldrig används längre, speciellt om man har en ryggsäck med många fack och med en lätt säck med endast några fickor fungerar ok om man har lite kläder med sig.