Packlista för fjällvandring med tält

Efter min tur på Fjällfararnas Gröna band (152 mil hösten 2016) skrev jag ner min egen packlista. Jag har vägt och betygsatt varje pryl. Den kanske kan ge några tips om vad som funkar på en långtur i fjällen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vilken inspirerande läsning! En nyfiken fråga, kunde du proviantera en gång per vecka?

Ja i princip varje vecka förutom första etappen mellan Treriksröset och Abisko. Då fick jag ha med mig mat för 10 dagar. Jag delade upp vandringen i 11 etapper och det fanns en butik vid varje etappstopp. Men jag skickade också ut egna paket med frystorkad mat till de flesta av depåerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips