Packa liggunderlag

nermander; sa:
Den iden har jag ju redan länkat till här i tråden:) Brawnys packless system.
Jag hittade din länk, orkade faktiskt inte läsa igenom hela tråden :) Påminner mig om när jag gjorde en träram som 17 åring. Den funkade faktiskt bra. I sidorna borrade jag hål och fäste snören i öglor. Sedan kunde man snöra och remma dit vad man ville.
Fjällrävens brandkårsram hittade jag på Skövde natur, 1,9 kg för bara ramen.
Men det finns andra enklare alternativ som även de rymmer ett liggunderlag. "A Sherpa woman" borde vara "a sherpa girl". // RJ

Vulcanist, javisst!

sajberjohan; sa:
Vulcanister, är det någon typ av sekt eller?

Visst! Som Hillebaner fast svårare att sätta dit - überprylen som vi dogmatiskt håller fast vid och framhäver som universallösning så fort tillfälle ges är ju billigare än konkurrenterna, inte dyrare.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
2004-06-16; sa:
Hur packar ni ett vanligt liggunderlag på ryggsäcken.

Jag använder ramlös säck & då blir liggunderlaget en viktig del av säckens stabilitet. Z-vikt mot ryggen fungerar bäst tycker jag, rullmodellen med packning inuti kan göra att ryggsäcken känns som en tunna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips