• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

på väg ensam

Varför började jag precis räkna upp minst 10 st. filmer där människor campar i skogen och nån galning dyker upp på mördarturné?? ;-)
 
Då är vi ju två

Hoppas att du hade en fin tur med oförglömliga upplevelser. Och att du gillade att vara tillsammans med dig själv.
Om jag vandrar ensam i natten eller är solo ute i naturen, och samtidigt har en smygande känsla av oro, så brukar jag tänka: "Kommer det någon, va bra, då är vi ju två om det det skulle hända något". Detta tänkesätt har faktiskt gett mig stöd till att ha mod att våga göra "ensamma" saker som jag annars kanske hade avstått ifrån.

//Kerstin
 
Trygg i naturen.

Bara av ren nyfikenhet ställer jag nu frågan till alla män, vad är ni rädda för när ni ger er ut ensamma.
Jag är alltså rädd för våldäktsmän och yxmördare, är ni oxå det eller är det mer att bli uppäten av en björn eller bryta ryggen och ligga ensam och dö under stjärnorna en sommarnatt?
Ha ha, jag är inte bara friluftsande förskollärare jag är poet oxå :)
Jag är aldrig rädd för nåt ute i naturen och utsätter mig aldrig för nåt som kan sluta illa eller kör utanför mina begränsningar. Skulle jag dö därute i terränglådan av en hjärtattack så var det ju meningen att jag inte skulle leva längre, att min tid var ute, that´s it liksom.

Det mest skrämmande är städer och samhällen med en massa folk, där är jag inte trygg, och att gå ut i en stad på kvällen-natten skulle jag aldrig göra, men en skogspromenad i månens sken eller en paddeltur i höstmörkret med bara havet och kanske stjärnorna som enda ledljus är bara avkopplande, det är då jag trivs. Att sen komma till en okänd ö i yttersta havsbande, slå upp tältet i kompakt mörker utan pannlampa och bädda, laga kvällsfika, en bra bok och sen somna till havets ljud, då är jag trygg.
 
Jag känner lite samma...
Är ofta ute på nattliga promenader på myrarna och i skogarna runt mitt hem och folk undrar hur jag vågar... Tja, brukar jag säga, det är förmodligen mycket farligare att gå hem från krogen. Vilken våldsverkare skulle väl idas sitta i en iskall och blöt buske i timtal i väntan på att nån eventuellt promenerar förbi, när han istället kan hänga på en varm och trevlig krog med *massor* av potentiella offer i sin närhet?
 
Hur gick det?....blev det nått tältande?..

Det var toppen, ensam på cykeln i en vecka. Sov de första två nätterna på en strand på blidö men sen blev det faktiskt camping. Det regnade mycket så jag har lärt känna taket på mitt tält bra. Blev med pojkvän sista dagen och har sällan mått bättre än just nu.
Denna resa stärkte min självkänsla och jag ska absolut göra om detta, men nästa gång blir det vandring i svenska fjällen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j.piraten Örebro - hitta på aktivitet Tjejforum 0
Louise_76 Träningskompis på Nynäsvägen el omnejd? Tjejforum 1
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
N76 Lundbybadet på Hisingen, Gbg? Tjejforum 0
KajsaMalm Mens på höghöjd??? Tjejforum 4
joppi0022 Hur få upp kajaken på taket? Tjejforum 9
emmasss klättra när man är gravid - vad ska man tänka på? Tjejforum 4
Dayana sugen du med på att vandra? Tjejforum 0
pirajenny tips på damsadel Tjejforum 5
sigvardsdotter menskopp på vintertur? Tjejforum 25
annikarin Följa med på Vasaloppsläger? Tjejforum 2
junette_c Tips på vandringsleder!! Tjejforum 6
160270 Aldrig på längdskidor Tjejforum 11
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Chabolina Tips på bra skalbyxor Tjejforum 6
KarinB Några tips på aktivitetssemester i Juli? Tjejforum 6
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Svartkatt Aktiv morsa funderar på framtida lämpliga äventyr Tjejforum 6
Måne Ny på Utsidan Tjejforum 1
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
375 Klättervägg på cistern Tjejforum 0
Pauliina träning gör mig sugen på godis! Tjejforum 11
Kristin Nygren Tjejdykhelg på SALT i Kungshamn Tjejforum 0
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
webwizard Jeg savner veninder til at vandre på fjeldet med Tjejforum 2
x-treme Tjejers sätt att se på prylar??? Tjejforum 37
annique Nybörjare på klättring Tjejforum 4
brigas vandra ensam Tjejforum 0
Christinar Vandra som ensam tjej Tjejforum 25

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.