• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

på väg ensam

Ja det är ju underligt, hade jag istället planerat att åka ensam till bangkok och luffa thailand runt hade jag inte varit ett dugg ängslig trots att det säkerligen är bra mycket farligare. Men det är ju för att det är något jag gjort förr och för att jag är en riktigt storstadsböna och förortsunge. Nu ska jag bryta min comfort zone och ge mig ut på okänd mark. Det okända skrämmer och lockar och jag är (nästan) helt säker på att allt kommer gå så bra så.
 
Bara av ren nyfikenhet ställer jag nu frågan till alla män, vad är ni rädda för när ni ger er ut ensamma.
Jag är alltså rädd för våldäktsmän och yxmördare, är ni oxå det eller är det mer att bli uppäten av en björn eller bryta ryggen och ligga ensam och dö under stjärnorna en sommarnatt?
Ha ha, jag är inte bara friluftsande förskollärare jag är poet oxå :)
 
Första gången var före mobiltelefonens tid, vandrade i mitten av september så risken att träffa folk var minimal likaså möjligheten att kunna larma om nåt inträffade. Träffade 2st på en vecka. Det var var mest rädd för var ju att bryta benet eller att nån annan fysisk skada skulle inträffa. Men som solo blir man ju mer på sin vakt vid vad, snöbryggor etc. Man tar inga större risker.
 
Hur ofta händer det att folk som sover i tält blir överfallna? Enligt mig har det hänt en gång! I Appojaure, på 1984. Ställ det i relation till hur många som faktiskt tältar i detta land!
Jag tycker att du kan känna dig helt lugn, inget ont kommer att hända. Många fina upplevelser och erfarenheter rikare kommer du att bli!

God tur!
Lars Östlin
 
Jag komer ihåg det där det var rysligt men jag tror dock inte det finns många dårar av den kalibern där ute. Om det skedde tältmord titt som tätt så skulle man nog höra om det.
Jag har tuffat på mig lite nu och ser mycket fram emot min semester, är taggad till tusen och planerar min packning minutiöst. Har dock en känsla av att jag kommer sakna något eller packat onödiga saker.
 
Jag känner mig mycket stärkt av alla era svar och tror att min största fiende är jag själv och mina föreställningar om allt som kan gå fel. Nu gäller det att tänka positivt och visualisera resan och hur bra det kommer bli.
 
Helt sjukt att det finns tjejer som har en helt obefogad rädsla över galningar. Det är bra mycket troligare att du råkar ut för att bli påkörd eller ramlar med cykeln än att en galning orkar leta upp ditt tälta och så. Fast jag har hört det förut, den enda galningen i skogen brukar vara jag själv...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j.piraten Örebro - hitta på aktivitet Tjejforum 0
Louise_76 Träningskompis på Nynäsvägen el omnejd? Tjejforum 1
Mia82 Tjejer på äventyr! Tjejforum 2
N76 Lundbybadet på Hisingen, Gbg? Tjejforum 0
KajsaMalm Mens på höghöjd??? Tjejforum 4
joppi0022 Hur få upp kajaken på taket? Tjejforum 9
emmasss klättra när man är gravid - vad ska man tänka på? Tjejforum 4
Dayana sugen du med på att vandra? Tjejforum 0
pirajenny tips på damsadel Tjejforum 5
sigvardsdotter menskopp på vintertur? Tjejforum 25
annikarin Följa med på Vasaloppsläger? Tjejforum 2
junette_c Tips på vandringsleder!! Tjejforum 6
160270 Aldrig på längdskidor Tjejforum 11
Lolli Ratio tjejer resp killar på Utsidan Tjejforum 4
Chabolina Tips på bra skalbyxor Tjejforum 6
KarinB Några tips på aktivitetssemester i Juli? Tjejforum 6
JennyBy Klätterverket för tjejer på fredagar? Tjejforum 1
Svartkatt Aktiv morsa funderar på framtida lämpliga äventyr Tjejforum 6
Måne Ny på Utsidan Tjejforum 1
plingon Beröm/uppmuntran till aktiva kvinnor på Utsidan! Tjejforum 4
375 Klättervägg på cistern Tjejforum 0
Pauliina träning gör mig sugen på godis! Tjejforum 11
Kristin Nygren Tjejdykhelg på SALT i Kungshamn Tjejforum 0
ata tjej på 31 söger vandrekompis till stugatur Tjejforum 1
webwizard Jeg savner veninder til at vandre på fjeldet med Tjejforum 2
x-treme Tjejers sätt att se på prylar??? Tjejforum 37
annique Nybörjare på klättring Tjejforum 4
brigas vandra ensam Tjejforum 0
Christinar Vandra som ensam tjej Tjejforum 25

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.