På barnets fötter

Vad ska man satsa på när det gäller skodon till barn för fjällvandring? Man kan ju inte räkna det som några investeringar eftersom de snabbt växes ur, vilket för mig sätter ekonomiska gränser. (Jag har ingen lämplig arvinge, nej.) Min tanke går främst till stövlar, men finns det vettiga sådana i storleksordningen 32-34?

Jag köpte precis idag gummistövlar (Tretorn) stl 34 till lilltjejen detta på stadium.
Hon har sprungit med dem hela dagen nu och dom sitter som handsken. 375kr
Sedan hittade jag Graningegängor med en liten stl 36 som var som 35 för 195 kr helt nya
till utförsäljning i Mölndal. Haft flyt idag.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stadium nästa, alltså.Hoppas att Lundabutikerna är välsorterade... Det har ju förvisso varit gummistövelssäsong...

På fötterna...

Hej,

Vi kom hem från en tur runt Grövelsjön igår, och min stora pojke på 7 hade sina vanliga gummistövlar (väl använda Tretorn) med dubbla ullsockar och lillkillen på 3 traskade runt i sina högskaftade Kavatstövlar från i vintras. Också med ullsockar.

Inga skavsår någonstans, men tyvärr hade Kavatkängorna en läcka vid ena sulan så han blev blöt om ena foten. Den måste uppkommit under våren, för det var inga sådana problem i vintras. Nästa gång tänker jag kolla noga att de verkligen är täta innan vi åker.

Inget av barnen bar särskilt tungt, stora pojken max tre kilo och lillkillen en symbolisk ryggsäck med vattenflaska och keps och vantar typ. Spelar kanske roll för valet av skodon.

Så gummistövlarna var det som funkade bäst!

Tretorn gummistövlar hittar du nästan var som helst, vi har köpt våra på Intersport, ICA Maxi i Löddeköpinge och någon mer skobutik.

Våra barn har ullstrumpor i sina och är de som fryser minst om fossingarna på dagis...

Kom att tänka på att det inte var de vanliga gröna Tretorn.
Dessa var mer slimmade typ som lite vandrings stövel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips