OZI & RIK? (igen)

Hej på er!

Har med stort intresse läst tidigare inlägg kring den eventuellt kommande möjligheten att använda lantmäteriets kartor i OZI Explorer. Det var dock ett tag sedan jag såg något kring detta, varför jag undrar om någon vet vad som händer??

Om inte någon "skarp" version finna att köpa ännu så är mycket intresserad att testa eventuella "betaversioner" av tillägget om någon har det..

/Anders

clindh

Forumvärd
Senast jag hörde med Christer på Clover (förra veckan) låg bollen hos Dez Newman, som utvecklar OziExplorer.

Vad jag vet finns inga beta-versioner; även om utvecklingsversioner av Ozi redan är förberedda för detta så är haken är att man måste ha en licens från vårt kära Lantmäteri till RIK-modulen som skall pluggas in -- och dem kan man inte köpa styckevis; någon part måste alltså ta på sig att göra ett avtal med LM och köpa 200st licenser på ett bräde.

Jag provade att köra med den RIK-modul som jag köpt till min Fugawi, men se det gick inte.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hur är det med intresset för detta?
kanske anledning att "samla huvud" för att se hur stort intresset är?
Jag är i alla fall intresserad, inte roligt att behöva byta till tex Fugawi när man betalat för Ozi!

Kartex gammal version

Intresset borde just nu vara mycket stort eftersom Kartex inte fungerar mot nyare modeller av GPS-mottagare. Jag köpte en Garmin GPS V, men den fungerar inte mot Kartex, och enligt LM kommer en ny veriosn av Kartex tillsammans med en ny Sverigekarta tidigast i november.
/Leif

Nikodemus; sa:
När väl LM kommer med detta lär man väl dessutom få köpa en karta för att få det?

Ja, självklart! ;-)

Jag påpekade att jag presis investerat i Översiktskartan med Kartex 3.05, men jag måste ändå köpa sverigekartan när den kommer i novenmber för att få tillgång till nya kartex. Trist, men inte förvånande. Det är ju många här på forumet som varit i kontakt med LM angående deras priser, men någon ändrad policy är väl inte på gång antar jag.
/Leif

Vad har hänt ?

Des har inte gjort någon program revision på över 3,5 månader. Har han lagt av eller tycker han att han implementerat alla funktioner som tänkas kan. Någon som haft kontakt med honom ?

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips