Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Betalning med kontantkort är inte gratis det heller. Tror avgiften ligger på ca 1.5%.

Ja, naturligtvis är det så - det är ingen välgörenhet. Men eftersom du betalar kontakt så behöver du inte drabbas av det som TS har blivit utsatt för.

Jag tycker att det är snudd på orimligt att få en kravkostnad på 60 kr och hot om inkasso för att en sen betalning gott om lott med ett krav. Tidigare stod det ibland att "skulle du ha betalt de senaste dagarna så ber vi dig bortse från detta krav".

Den bästa affären för Qliro och liknande företag är folk som betalar kravavgift på kravavgiften som missats vid en sen betalning.
 
Nu råkar jag bo i den stad där Outdoorexperten ligger och jag har cykelavstånd den här årstiden även om jag kör bil ibland.
Nu har jag visserligen det mesta jag behöver och mer därtill så nu är det länge senad jag köpte något.

Ett antal gånger har det inte funnits det jag skulle köpa fast det stod på hemsidan i finns i lager.

Vid ett tillfälle stod det i mailen jag prenumererar på 25 % rabatt på nästan allt

Jag skulle köpa något men när jag skulle betala fick jag ingen rabatt för det var bara vid köp via Internet man fick denna rabatt, men om det stod det inget i mailet.

Jag försökte argumentera.

Jag har åkt hit och du har varit in på lagret och letat reda på det jag vill köpa. Drar du av rabatten så handlar jag. Tycker du det är begåvat att jag åker hem och beställer via Internet och ”köper” något mer så det blir fraktfritt för mig (fri frakt över 500 kronor) . Så Ni måste göra ett paket och gynna postförtaget. Jag får åka till närmaste ICA och hämta paketet. .

För mig fri returfrakt så jag åker tillbaka till närmaste ICA och returnerar det jag ”köpte” för att det skulle bli fraktfritt för mig. Hur mycket pengar i fraktkostnad har ni då gynnat fraktbolaget med? Hur mycket tid har ni i onödan lagt ner på att för först göra ett paket och sedan öppna mitt returnerade paketet och åter lägga varan på lagret? Är det kostnadseffektivt? Har någon annan än fraktbolaget tjänat pengar?

Men det begrep inte han som jobbade där :confused:

Vid ”Black Friday” för några år sedan fick jag ett annat mail om rabatt. Jag åkte till butiken. Dörren låst. Ingen skylt om at det var stängt. Kollade mailet i mobilen. Inget om att butiken var stängd. Surfade in på deras hemsida och då kom det upp ett popupruta ”Vill du chatta med oss?”

Jag skrev ”jag står utanför dörren men är låst”

Outdoorexperten svarade. ”Vi har stängt idag för vi har så mycket att göra med Internetbeställningar”

Det är inte så jag vill bli behandlad som kund.:confused:

/Per
 
Nu råkar jag bo i den stad där Outdoorexperten ligger och jag har cykelavstånd den här årstiden även om jag kör bil ibland.
Nu har jag visserligen det mesta jag behöver och mer därtill så nu är det länge senad jag köpte något.

Ett antal gånger har det inte funnits det jag skulle köpa fast det stod på hemsidan i finns i lager.

Vid ett tillfälle stod det i mailen jag prenumererar på 25 % rabatt på nästan allt

Jag skulle köpa något men när jag skulle betala fick jag ingen rabatt för det var bara vid köp via Internet man fick denna rabatt, men om det stod det inget i mailet.

Jag försökte argumentera.

Jag har åkt hit och du har varit in på lagret och letat reda på det jag vill köpa. Drar du av rabatten så handlar jag. Tycker du det är begåvat att jag åker hem och beställer via Internet och ”köper” något mer så det blir fraktfritt för mig (fri frakt över 500 kronor) . Så Ni måste göra ett paket och gynna postförtaget. Jag får åka till närmaste ICA och hämta paketet. .

För mig fri returfrakt så jag åker tillbaka till närmaste ICA och returnerar det jag ”köpte” för att det skulle bli fraktfritt för mig. Hur mycket pengar i fraktkostnad har ni då gynnat fraktbolaget med? Hur mycket tid har ni i onödan lagt ner på att för först göra ett paket och sedan öppna mitt returnerade paketet och åter lägga varan på lagret? Är det kostnadseffektivt? Har någon annan än fraktbolaget tjänat pengar?

Men det begrep inte han som jobbade där :confused:

Vid ”Black Friday” för några år sedan fick jag ett annat mail om rabatt. Jag åkte till butiken. Dörren låst. Ingen skylt om at det var stängt. Kollade mailet i mobilen. Inget om att butiken var stängd. Surfade in på deras hemsida och då kom det upp ett popupruta ”Vill du chatta med oss?”

Jag skrev ”jag står utanför dörren men är låst”

Outdoorexperten svarade. ”Vi har stängt idag för vi har så mycket att göra med Internetbeställningar”

Det är inte så jag vill bli behandlad som kund.:confused:

/Per

Din berättelse och tråden i övrigt kostar nog en hel del goodwill för det här företaget.
Driver själv ett litet företag på nätet sedan många år och har inställningen att stå för mindre smällar hellre än att förlora kunder. Att vara dumdryg har sitt pris.
 
Detta är en märkligt företag med en amatörmässig fysisk butik. Man kan lugnt säga att dom inte verkar vilja ge service eller sälja något med en lite dryg attityd. Tur att jag istället åkte hem och hittade önskad vara ca10% billigare på nätet.
 
Ironiskt att de har stängt på Black Friday, alltså då fysiska butiker har rea, till skillnad från Cyber Monday. (Ja, ja vet att denna rea har muterat med åren.)

Mer relevant är att det senaste månaden har dykt upp recensioner på Prisjakt som uppger problem att få pengar tillbaka eller ens kontakt. Redan räkenskapsåret 2020 gick bolaget med 37 Mkr i förlust på en omsättning av 180 Mkr och anläggningstillgångar om 80 Mkr. Fara å färde?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...