Osprey Aether!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Bara gott! Äger en Switch 25+5 och en Crescent 90 och är supernöjd med båda. Sitter bra på ryggen och en hel del egna innovativa lösningar. Bra kvalitet rakt igenom. Har använt den stora säcken för lite för ett utförligare omdöme. Switchen har jag åkt skidor, gått på toppturer och t o m sprungit med. Även fast den är relativt tung att springa med så sitter den så bra att jag väljer den framför "löparsäcken" på kortare rundor. Tycker också att priset står sig väl i konkurrensen med vissa svenska och kanadensiska märken.

/Pottan

Jag har också en switch 25+5 och har bara gott att säga om säcken. Jag använder säcken när jag åker snowboard och till toppturer samt innersäcken när jag cyklar. Som föregående talare sa så har dom lite egna lösningar på saker.

pottan; sa:
Bara gott! Äger en Switch 25+5 och en Crescent 90 och är supernöjd med båda. Sitter bra på ryggen och en hel del egna innovativa lösningar. Bra kvalitet rakt igenom. Har använt den stora säcken för lite för ett utförligare omdöme. Switchen har jag åkt skidor, gått på toppturer och t o m sprungit med. Även fast den är relativt tung att springa med så sitter den så bra att jag väljer den framför "löparsäcken" på kortare rundor. Tycker också att priset står sig väl i konkurrensen med vissa svenska och kanadensiska märken.

/Pottan

Jag var och kollade på säckarna och fastnade för Crescent 90. Man kan inte stirra sig blind på vikten på säcken. Med ett bra bärsystem så blir packningen lättare upplevelsemässigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips