Ja, när du säger det så ser jag att den är sprucken, trodde den skulle vara så
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Optimus Polaris som läcker vid spindel
- Trådstartare stefan.svard
- Start datum
Det borde vara denna reservdel du behöver: https://fogas.se/shop/6850---bransleslang-optimus-polaris/
Är det någon som har en mail adress till Optimus, så jag kan skriva till dom, hittar ingen mail när jag sökerDet borde vara denna reservdel du behöver: https://fogas.se/shop/6850---bransleslang-optimus-polaris/
https://www.katadyngroup.com/ch/en/Services/Customer Services
Roswi AB
Vendevägen 85B, Danderyd, SE-182 91, Sweden
Outdoor | Distributor
+46 8 50566500
info @ roswi . se
https: // www . roswi . se
Och ja, Katadyn Europa är urusla på kundservice/reservdelar
Primus Silva befinner sig ljusår före i det rejset...
Roswi AB
Vendevägen 85B, Danderyd, SE-182 91, Sweden
Outdoor | Distributor
+46 8 50566500
info @ roswi . se
https: // www . roswi . se
Och ja, Katadyn Europa är urusla på kundservice/reservdelar
Primus Silva befinner sig ljusår före i det rejset...
Senast ändrad:
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Nu sitter den rätt i X2-koppen, tack för att du såg att det var felmonteratNej, där är det en metallyta mot metallyta -tätning inne under muttern mot spindelröret,
och fästmutterns spigotrör inne i slangen ska sitta helt stumt under sin pressning, ingen
vridning/inget spel alls mellan spigotrör och innerslang...
I andra ändan av slangen finns det en o-ring som tätar svivelfunktionen i anslutnings-
klumpen. Den ändan ska ta hand om axiella vridningar.
(Har du kommit sådär långt in i modifierandet rekommenderar _jag_ att du ersätter din
Polaris' anslutnings-klump med en Vega anslutnings- och regler-klump istället. Då får
du möjligheten att stänga av gasolflödet vid behållaren - och bränna av bränsleresten i
slangen, precis som du gör när du kör med fotogen...)
Du får göra som jag gjorde - lossa slangen i bägge ändar - slipa bort pressrören med din
Dremel - dit med nya pressrör (och jag skulle rekommendera en helt ny slang) - och skapa
en ny-pressad slang. När jag gjorde min gjorde jag den drygt decimetern längre så att
Trangian/brännaren inte störs lika mycket när man efterpumpar och/eller vänder på bränsle-
flaskan. Jag använde stålomspunnen 1/8" bromsslang - och pressade pressrören någon
mikrometer hårdare än normalt.
[Jag tror Primus är väldigt ensamma om att erbjuda sin bränsleslang som en lös reservdel.
Katadyn gör det definitivt inte vad jag vet.]
/Odd
PS
Du har spindelröret i fel plats i X2-koppen. Röret ska sitta i 'blindtarmen' bredvid hålet
där du har röret - man får fila lite så kommer brännaren att sitta klart stabilare och rakare...
Visa bilaga 47620
Var kan jag köpa en Vega anslutning med regler klumpNej, där är det en metallyta mot metallyta -tätning inne under muttern mot spindelröret,
och fästmutterns spigotrör inne i slangen ska sitta helt stumt under sin pressning, ingen
vridning/inget spel alls mellan spigotrör och innerslang...
I andra ändan av slangen finns det en o-ring som tätar svivelfunktionen i anslutnings-
klumpen. Den ändan ska ta hand om axiella vridningar.
(Har du kommit sådär långt in i modifierandet rekommenderar _jag_ att du ersätter din
Polaris' anslutnings-klump med en Vega anslutnings- och regler-klump istället. Då får
du möjligheten att stänga av gasolflödet vid behållaren - och bränna av bränsleresten i
slangen, precis som du gör när du kör med fotogen...)
Du får göra som jag gjorde - lossa slangen i bägge ändar - slipa bort pressrören med din
Dremel - dit med nya pressrör (och jag skulle rekommendera en helt ny slang) - och skapa
en ny-pressad slang. När jag gjorde min gjorde jag den drygt decimetern längre så att
Trangian/brännaren inte störs lika mycket när man efterpumpar och/eller vänder på bränsle-
flaskan. Jag använde stålomspunnen 1/8" bromsslang - och pressade pressrören någon
mikrometer hårdare än normalt.
[Jag tror Primus är väldigt ensamma om att erbjuda sin bränsleslang som en lös reservdel.
Katadyn gör det definitivt inte vad jag vet.]
/Odd
PS
Du har spindelröret i fel plats i X2-koppen. Röret ska sitta i 'blindtarmen' bredvid hålet
där du har röret - man får fila lite så kommer brännaren att sitta klart stabilare och rakare...
Visa bilaga 47620
Bilagor
Jag tror att enda sättet är genom att köpa ett komplett Optimus Vega -kök.Var kan jag köpa en Vega anslutning med regler klump
I.o.m Katadyn Europas urusla åtkomlighet för kundservice/reservdelar så tror jag inte
att det går att köpa Vegas anslutnings-/regler-klump löst. (Jag blir gärna överbevisad
om att jag är en överpessimist i det här!) Kanske det finns Vega reservdelsslangar
- med klump - att köpa någonstans - jag hoppas det... Det fanns ju tydligen Polaris-
slangar via Fogas.
_Jag_ köpte upp så många kök jag hade råd med i somras - när XXL helt plötsligt satte
ner priset på köken från ~1359:00 till ~650:00 [= inpris + moms eller?] för att komma över
klumparna. (Enligt Prisjakt har marknadspriset höjts tillbaks till sådär 1200 kr sedan dess.)
/Odd
Senast ändrad:
Du har inte en över, som du kan sälja till migJag tror att enda sättet är genom att köpa ett komplett Optimus Vega -kök.
I.o.m Katadyn Europas urusla åtkomlighet för kundservice/reservdelar så tror jag inte
att det går att köpa Vegas anslutnings-/regler-klump löst. (Jag blir gärna överbevisad
om att jag är en överpessimist i det här!)
_Jag_ köpte upp så många kök jag hade råd med i somras - när XXL helt plötsligt satte
ner priset på köken från ~1359:00 till ~650:00 [= inpris + moms eller?] för att komma över
klumparna. (Enligt Prisjakt har marknadspriset höjts tillbaks till sådär 1200 kr sedan dess.)
/Odd
Nej, jag har inga Vegaklumpar lösa kvar, allihop är ombyggda till Storm-Vega gasol-
brännare sedan länge. (Mitt prototypexemplar fick en extra lång slang, matchande
den extra långa slangen som min KAP-Arctic redan hade - och min Polaris har även
den fått en Vega-klump istället för den ursprungliga.)
/Odd
brännare sedan länge. (Mitt prototypexemplar fick en extra lång slang, matchande
den extra långa slangen som min KAP-Arctic redan hade - och min Polaris har även
/Odd
Hur ser Storm-Vega gasolbrännare ut, har du någon bild, får du gärna skickaNej, jag har inga Vegaklumpar lösa kvar, allihop är ombyggda till Storm-Vega gasol-
/Odd
Liknande trådar
- Svar
- 3
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 42
- Visningar
- 9 K
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev