Optimus Polaris kan man ha pumpen i hela tiden?

Har fotogen i, kan man ha pumpen i hela tiden eller måste denna tas ut och man förvarar det men det vanliga locket? Tänker att det kanske äter på packningar osv.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Borde inte vara något som helst problem. Jag har visserligen en liknande konstruktion KAP-köket men jag menar att pumpen är bättre skyddad på plats i bränsleflaskan.

Thure

Jag har haft pumpen i flaskan de senaste 20 åren (av ren lathet) på mitt äldsta Nova och det har inte varit något problem. Jag tror risken är större att du får problem med tex uttorkat läder om pumpen inte förvaras i flaskan och om den inte används under längre tid.

Hälsningar

Tommy

Har du bensin i flaskan, så tycker jag att det torkar ut packningarna, medan fotogen är det inga problem att låta pumpen sitta i flaskan med fotogen.

kör med fotogen efter att ha läst vad många föredrar. Tycker det billigt och det brinner varmt. Kokade samma mängd vatten snabbare än med vanlig gas. Ska bara hitta en smidig lösning för att kunna ta med sig t-röd eller t-tenol Har inte hittat en bra flaska för det än.

kör med fotogen efter att ha läst vad många föredrar. Tycker det billigt och det brinner varmt. Kokade samma mängd vatten snabbare än med vanlig gas. Ska bara hitta en smidig lösning för att kunna ta med sig t-röd eller t-tenol Har inte hittat en bra flaska för det än.
Trangia säljer sådana flaskor med en säker skruvkork, som du kan ha T-röd eller Tenol, går även att ha bensin i flaskan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips