Omsulning

Undrar om det finns något bra ställe i Sverige som kan konsten att sul om ett par klätterdojjor så att det håller...
Jag vet att någon butik på söder i STHM sular om men är det någon som testat, håller det, har de C4 gummi, vad kostar det??
Många av polarna skickar ner dojjorna till frankrike för där vet man att de kan...
sista frågan är:finns det något ställe som kan sy slingor (typ om man vill byta på friendsen men inte vill knyta eller använda specktraslinga)
Hoppas det inte blev för rörigt och att någon orkar svara..
Mårten
 
Hej du!

Jag har just lämnat in mina klätterdojjer i Tierrabutiken på Vasagatan i Stockholm. De skickar ner dojjerna till Italien tror jag (eller var det Frankrike?!). Kostar runt trehundra kroner.

Annars har jag i efterhand hört rykten om att man kan lämna in klätterskorna till vilken skomakare som hellst. Det lär också vara billigare.

Lycka till.
 
Skor

I Lund, Pers skomakeri, sular om kläterskor.
Jag blev själv rekomederade detta ställe av klättrare i Lund som är betydligt vanare klättrare än vad jag är.
Dock får man skaffa gummit själv.
 
Omsulning!

Hej,

Har sulat om två par Zen på tierra butiken i Sthlm
och jag måste tyvärr säga att omsulningen var riktigt
dålig. Sulan losnade efter ca 10 gånger (båda paren)
och då inte bara fram i tån utan även i skarven under
foten. Jag gjorde lite andra reparationer på skorna också men det gick på en sådär 350:- paret.
Har försökt reklamera men tierra i Sthlm bara hänvisar
till att Boreal som de skickar skorna till inte tar
emot några reklamationer på omsulningar.
Så mitt råd, prova nått annat.

/B
 
Jag har sulat om mina Laser hos skomakaren på söder, alldeles i närheten av Lasse i parken (Hornstull). Han har en skylt i sitt fönster om att han sular om klätterskor.
Kan tyvärr inte svara på vilket gummi han använder, men det är väl bara att gå dit och fråga.
Själva omsulning är bra, inget sitter löst och inget har lossnat i efterhand.
Kostnad: 350 kr

/Lotta
 
tierra

Hej,
Får väl försvara Tierra lite, lämnade in två par där för omsulning (5.10 velco) (sula + randgummi) och det blev mycket bra, höll tills de var helt utslitna igen.
Minus var att det tog några veckor längre än de lovade.
 
Framsidan

Du får helt enkelt komma hit till framsidan (Göteborg givetvis) och lämna in pjucken på Fasths skomakeri på Aschebergsgatan. Gummi köper man först på någon lämplig klätterbutik. Sulningen kostar väl en 150 spänn i runda slängar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alven Omsulning av skor Sportklättring 2
PerPerPer Omsulning. Igen... Sportklättring 1

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.