Att Primus "multifuel" låter som en jettmotor har man ju läst men är det något som har förbättrats (minskats) till nya "Omnifuel" ?
//Henrik
//Henrik
cliffhanger; sa:Att Primus "multifuel" låter som en jettmotor har man ju läst men är det något som har förbättrats (minskats) till nya "Omnifuel" ?
//Henrik
Hur är effekten på Omnifuel med gas? Har de fått till det också? På MFS är ju effekten inget vidare med gas men utmärkt med besin.joru; sa:cliffhanger; sa:Att Primus "multifuel" låter som en jettmotor har man ju läst men är det något som har förbättrats (minskats) till nya "Omnifuel" ?
//Henrik
Det är stor skillnad. När man ställer kastrullen på köket minskar volymen till ett lågt brusande som inte stör alls (utan kastrull låter det som alla koppkök d v s mycket). Dom har fått till det helt enkelt.
J
Raskesven; sa:Hur är effekten på Omnifuel med gas? Har de fått till det också? På MFS är ju effekten inget vidare med gas men utmärkt med besin.joru; sa:cliffhanger; sa:Att Primus "multifuel" låter som en jettmotor har man ju läst men är det något som har förbättrats (minskats) till nya "Omnifuel" ?
//Henrik
Det är stor skillnad. När man ställer kastrullen på köket minskar volymen till ett lågt brusande som inte stör alls (utan kastrull låter det som alla koppkök d v s mycket). Dom har fått till det helt enkelt.
J
Jag utgick ifrån att med "nya Omnifuel" menas att Primus Omnifuel är deras nya kök relativt MFS, inte att det handlar om ett "Omnifuel II".naturvägledaren; sa:alla omnifuel som säljs (från primus, det kan ju ligga gamla i butik) nu säljs med den nya slangen som skall fungera bättre.
vad är nya omnifuel?? har de modifierat själva köket oxå? det jag har låter ju i alla fall så öronen blöder (något överdrivet).
/einar
Raskesven; sa:Jag utgick ifrån att med "nya Omnifuel" menas att Primus Omnifuel är deras nya kök relativt MFS, inte att det handlar om ett "Omnifuel II".naturvägledaren; sa:alla omnifuel som säljs (från primus, det kan ju ligga gamla i butik) nu säljs med den nya slangen som skall fungera bättre.
vad är nya omnifuel?? har de modifierat själva köket oxå? det jag har låter ju i alla fall så öronen blöder (något överdrivet).
/einar
Raskesven; sa:Hur är effekten på Omnifuel med gas? Har de fått till det också? På MFS är ju effekten inget vidare med gas men utmärkt med besin.
Instämmer; ljudvolymen är en viktig faktor som testen försummar.boran; sa:...På tal om bränsle, kan man köra det på sprit? OMNIfuel är ju ett ganska pretentiöst namn...
Det hade varit intressant att se ett test där man även har mätt ljudvolym på olika kök.