Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om du bara fick välja en tillverkare?
- Trådstartare Shamrock
- Start datum
Patagonia med deras miljötänk, men de har mig veterligen inte så mycket skor, så där får det bli Haglöfs, svensk som man är.
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Patagonia med deras miljötänk, men de har mig veterligen inte så mycket skor, så där får det bli Haglöfs, svensk som man är.
Patagonia har vardagsskor och sneakers/walking/approach skor
Om den självklara rättigheten att själv få göra mina val skulle begränsas till en enda tillverkare så skulle det spela mindre roll vilken det blev av till exempel Fjällräven, Lundhags, Haglöfs,etc. Inga som helst problem att hitta det jag behöver för ett icke begränsat friluftsliv av den typ jag ägnar mig åt.
Jag har valdigt fa plagg som ar av samma marke. Tror inte jag har mer an tva plagg som rakar vara fran samma marke.
Hursomhelst, for att besvara TS:s fraga sa skulle jag nog saga Berghaus eller Outdoor research, mojligtvis Montbell, men nu har jag kanske garderat mig allt for mycket.
edit: Fel, jag har tre Outdoor research produkter: fleece, tumvantar och en keps som jag helt hade glomt bort.
Hursomhelst, for att besvara TS:s fraga sa skulle jag nog saga Berghaus eller Outdoor research, mojligtvis Montbell, men nu har jag kanske garderat mig allt for mycket.
edit: Fel, jag har tre Outdoor research produkter: fleece, tumvantar och en keps som jag helt hade glomt bort.
Senast ändrad:
Jag skulle välja Lundhags. Täcker allt i princip. Bra på det mesta.
Varken närproducerat eller ägt i Jämtland längre men lyckas hålla det jämtländska varumärket levande. Skulle vilja handla närproducerat av bra kvalitet lika som jag försöker med mat. Min uppfattning är dock att varken Lundhags, klättermusen etc syr ju i Sverige let alone Jämtland. Ett fint undantag är woolpower eller de som gör filtluddor småskaligt. Plusminusnoll har oxo bra tänk fast inte tror jag de syr i Jämtland. Mina jörnkängor är i alla fall från Norrland.
Bosse
Varken närproducerat eller ägt i Jämtland längre men lyckas hålla det jämtländska varumärket levande. Skulle vilja handla närproducerat av bra kvalitet lika som jag försöker med mat. Min uppfattning är dock att varken Lundhags, klättermusen etc syr ju i Sverige let alone Jämtland. Ett fint undantag är woolpower eller de som gör filtluddor småskaligt. Plusminusnoll har oxo bra tänk fast inte tror jag de syr i Jämtland. Mina jörnkängor är i alla fall från Norrland.
Bosse
Fenix Outdoor har ju ett ganska gediget utbud...
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Jag skulle välja Taigas militära kollektion. Har provat mycket men inget motsvarar varken kvalitet eller funktionalitet.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg