Om du bara fick välja en tillverkare?

Problemet med frågan heter "märkesskydd". Det gör att det finns ingen tillverkare som lagligen kan kombinera de bästa lösningarna.
 
För mig har det varit Houdini i flera år, har och har haft mycket plagg av de. På senare har det dock även blivit andra Märken igen, skönt med lite omväxling ibland.
 
Om den självklara rättigheten att själv få göra mina val skulle begränsas till en enda tillverkare så skulle det spela mindre roll vilken det blev av till exempel Fjällräven, Lundhags, Haglöfs,etc. Inga som helst problem att hitta det jag behöver för ett icke begränsat friluftsliv av den typ jag ägnar mig åt.
 
Haglöfs gör utmärkta kläder deras byxor Rugged Mountain slitstarka stretchiga ,är rekommenderbara finns en jacka i samma tyg och kvalitet Rugged fjell jackA
 
Jag har valdigt fa plagg som ar av samma marke. Tror inte jag har mer an tva plagg som rakar vara fran samma marke.

Hursomhelst, for att besvara TS:s fraga sa skulle jag nog saga Berghaus eller Outdoor research, mojligtvis Montbell, men nu har jag kanske garderat mig allt for mycket.

edit: Fel, jag har tre Outdoor research produkter: fleece, tumvantar och en keps som jag helt hade glomt bort.
 
Senast ändrad:
Jag skulle välja Lundhags. Täcker allt i princip. Bra på det mesta.

Varken närproducerat eller ägt i Jämtland längre men lyckas hålla det jämtländska varumärket levande. Skulle vilja handla närproducerat av bra kvalitet lika som jag försöker med mat. Min uppfattning är dock att varken Lundhags, klättermusen etc syr ju i Sverige let alone Jämtland. Ett fint undantag är woolpower eller de som gör filtluddor småskaligt. Plusminusnoll har oxo bra tänk fast inte tror jag de syr i Jämtland. Mina jörnkängor är i alla fall från Norrland.

Bosse
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Adelanteeee Välja första hjälpen kit - lifesystems Utrustning allmänt 38
Vtvdjgsaga90 Välja bli större och starkare Utrustning allmänt 21
Gäddfärs Hjälp att välja en bra byxa och dagstursrygga! Utrustning allmänt 6
Riddleo Att välja kniv Utrustning allmänt 3
fridkulla Välja ryggsäck Utrustning allmänt 15
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
Calski Hjälp att välja kniv. Utrustning allmänt 88
A.Westberg Friluftsmobil - vilken ska man välja? Utrustning allmänt 9
Jamte Multiverktyg - vllken skall man välja? Utrustning allmänt 21
patrik_neckman Camelbak, vilken ska jag välja Utrustning allmänt 3
Runningman Vilken Armbandspedometer ska man välja? Utrustning allmänt 0
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Utrustning allmänt 4
lallen Vilken av följande fyra minikikare skall jag välja? Utrustning allmänt 0
Per Crona Hur välja kikare Utrustning allmänt 27
prylManne Vilka stavar ska jag välja? Utrustning allmänt 0
lellky Välja lite dyrare GPS, var kan jag hitta information? Utrustning allmänt 4
Brimer Välja GPS? Utrustning allmänt 3
salsas Ryggsäck- vad skall jag välja? Utrustning allmänt 1
ÅsaB Ny tranceiver - vilken ska man välja? Utrustning allmänt 0
crilleus Vilken ska jag välja ? Utrustning allmänt 0
oloan Pannlampa - hjälp mig välja vilken jag ska köpa Utrustning allmänt 7
LarssonMik vilket kök ska jag välja? Utrustning allmänt 6
stitches Tillverkare av kläder och utrustning inom Sverige/EU Utrustning allmänt 38
martinnilsson Hjälp! Vilken tillverkare har gjort denna ryggsäck? Utrustning allmänt 3
SUPERENDURO Vilken Tillverkare av Utrustning för äventyr & friluftsliv tycker du är bäst. Utrustning allmänt 52

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...