OFF myggmedel

Kapar tråden för att kolla om någon vet om större förpackningar av DEETmedel finns. Tycker alla är så inmari små.. Det klart, följer man anvisningarna räcker ju en flaska Djungelolja säkert i åratal men vem gör det?
 
men varför inte skvattram??

eller myggnät och kläder??
tjära är enligt vetenskapliga studier det enda som fungerar...står i nån annan tråd faktiskt om nåt medel med tjära i...
när jag var liten (och bodde i afrika...inte i sverige)...så körde man med en stooor behållare...pumpade in moln i alla hyddor innan man skulle sova...
veeeery goood...kill it...veeery good....
det var innan man visste att DDT var farligt...uhum...
nu när man vet att det är farligt....och skadligt...så använder man det inte...
jag tycker man ska köra samma princip med off...hmm...
men...som sagt...upp till var och en...
stora förpackningar är det nog bäst att kontakta företaget om...de kan nog tipsa om återförsäljare...
lycka till och använd det inte på barn bara...
kram anna
 
Skvattram? Då har du inte varit i ett mygg och knotthelvete som det var på norska finnmarksvidda förra året. Eller längs lainioälven för några år sen. Det gick knappt att äta för att flygfäna fastnade i maten. Av de myggmedel jag testat har fly-rite insect repellent varit överlägset bäst. Det funkar bättre än wilmas, beckolja, djungelolja och vad de heter och verkar även mot knott. Nackdelen med tjärbaserade medel är även att det funkar som stekolja på huden.
 
stekolja...hmm..

....jag gillar inte mygg...mitt sätt är att klä på mig...oavsett värme...hellre regnställ och mygghatt än myggbett...hehe...så...om ni ser någon i skogen i rosa regnställ när det inte regnar är det jag som skyddar mig mot mygg...*asg*...ja ja..jag vet...blev mobbad av alla ornitologer som ung...för jag skrämde fåglarna med den där skrikiga rosa färgen...
kram anna
 
för att svara på ursrungsfrågan, så köpte jag en flaska OFF djungelgel på ÖB. den funkar riktigt bra och ja den har testats på MASSOR av mygg när jag var i Nikkaloukta i veckan. Vi satt i en björkdunge och det var mygg så in i h-e och de var runt en men de stack inte en när man hade gelen på sig
 
Konstigt jag använde samma myggmedel smörjde in ordentligt! Strax efter kom 1:a myggan satte sig på insmort ställe å det kom snart fler myggor!
Tyckte alltså det var helt verkninglöst! Sen vet jag att myggor älskar mig å inget medel verkar stoppa det "kärleksförhållandet"
Synd för jag får riktiga "bölder" av sticken å det kliar i veckor!

/Janne
 
för att svara på ursrungsfrågan, så köpte jag en flaska OFF djungelgel på ÖB.
Två personer, två dygn. Det fck jag en att räcka till med en del snålade. Två-tre flaskor per vecka o person m a o...
Kollade runt lite på webben efter högre DEETkoncentrationer o större flaskor o upptäckte att priset på DEETmedel förefaller att vara 1kr/ml oavsett storlek på förpackning eller koncentration.....
 
Deet 20%

Enligt Kemikalieinspektionens föreskrifter går gränsen för DEET vid 20% för den svenska marknaden. Myggmedel som ska marknadsföras måste vara registrerade och godkända. Produkter som inte har ett registreringsnr bestående av fyra siffror marknadsförs olagligt och utgör illegal konkurrens till tillverkare som arbetar seriöst. Detta innebär bla presentation av diger toxikologisk dokumentation samt avläggande av div årliga avgifter för antal produkter och såld kvantitet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.