💡 Q&A: VattentĂ€ta lampor för friluftsliv

FrÄga: Behöver jag verkligen en lampa som Àr vattentÀt?
Svar: Ja – vĂ€dret Ă€ndras snabbt. Regn, snö, damm kan förstöra en billigare lampa.
FrÄga: Vad ska jag titta efter?
Svar: Kolla IP‑klassning. IPX4 klarar regn, IPX7/IPX8 klarar att tappas i vatten.
FrÄga: Funkar de lika bra i kyla?
Svar: Bra produkter gör det, men batteritiden kan bli kortare i minusgrader.
FrÄga: Pannlampa eller ficklampa?
Svar: Pannlampa för rörliga aktiviteter (vandring, löpning), ficklampa för mer riktat ljus.
FrĂ„ga: Är dyrare lampor vĂ€rda pengarna?
Svar: Ofta – bĂ€ttre byggkvalitet och tillförlitlighet nĂ€r det verkligen gĂ€ller.
👉 Har du en favoritlampa du litar pĂ„ i dĂ„ligt vĂ€der? Dela gĂ€rna!

Trist med AI slop till trÄdstart, men svarar ÀndÄ...

Lumonite Compass syns pÄ var och varannan terrÀnglöpare under höst och vinter av goda skÀl. Batteriet rÀcker lÀnge, vattentÀt (IP69) och en bred och god ljudbild. RÀcker med rÄge för fritidsledare och vanlig löpning, skidÄkning m.m. Ett sÀkert val

MÄnadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skÄlarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lumonite Compass syns pÄ var och varannan terrÀnglöpare under höst och vinter av goda skÀl. Batteriet rÀcker lÀnge, vattentÀt (IP69) och en bred och god ljudbild. RÀcker med rÄge för fritidsledare och vanlig löpning, skidÄkning m.m. Ett sÀkert val
Ber om ursÀkt för det. Jag hÄller med dig. Hade nog lite för dÄlig fantasi. Ska inte hÀnda igen. Ja, Lumonite Compass Àr ju en erkÀnd bra pannlampa. Det jag gillar med just sÄdana typer lampor Àr det neutralvita ljuset. Sen sÄ hade ju aldrig ett högre cri-vÀrde varit fel. Men man kan ju inte fÄ allt ;)

FÄr man frÄga om du Àven anvÀnder vanlig lampa, i sÄ fall vilken typ av lampa du föredrar mest? Lumen vs Candela vs Kelvin

LĂ€stips

UpptÀck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och fÄ MÄnadens Utsidan.