Öl på klippan

Nu har jag en stor fråga. Vilken öl passar bäst på en klippa med solen på väg ned?
Vore det inte för att man får släpa med sig glasflaskor skulle jag välja Nerikes Kulturbryggeri 2*Bock.
Så då står jag inför aluminium alternativen.

Det är ju mycket personlig smak som spelar in här. Men antagligen har du inte kylmöjligheter med dig så ett öl som vinner på att inte serveras iskall är nog att föredra. Själv har jag för tillfället snöat in på engelska Bitters och Ales som gärna serveras lite mindre kylda. På burk är en av favoriterna just nu Ruddles County. Den har även fördelen att den inte är så stark så man kan ta två :D

Annars sitter en ModusHoperandi aldrig fel förstås...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Pripps Blå
- och med Tomas Ledins Blå Blå känslor i (den numera tråd-
lösa smartphone-) boomboxen i bakgrunden.
Då är man tillbaks i de sena tonåren/det unga vuxenlivet direkt... ;-)
/Odd

Odd Island Twelve Fifty såklart. För att hålla stilen, medtages även passande glas.
Bilden tagen på Risö, utanför Odd Island (Särö). Yepp, det är nära till Göteborg ;-)

Bilagor

• P6260457.jpg
    P6260457.jpg
    1.3 MB · Visningar: 178
Jag skulle hellre ta ett glas skumpa men om det måste vara öl skulle det passa bra med Stallhagens vraköl! Bara för att.

öl är ett måste på kajaktrippen och de går utmärkt att kyla i havet när man är framme. blir ju inte iskalla, men ändå tillräckligt. Jag varierar med sorterna, men helst carlsberg folköl 33 cl på burk.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips