O-ring på gasflaskan?

KGoransson

Avslutat
Hej, ska det sitta en O-ring på gasflaskan, runt ventilen? Vanlig sån gas som finns i 250(230?) och 450gram med skruv-ventil. Har en gasflaska där det sitter sån och en nyköpt utan, bör jag sätta en ring på den eller behövs den inte? Flaskan med O-ring har använts till ett äldre kök, kanske är därför någon satt på O-ringen?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

KGoransson

Avslutat
O-ringen brukar sitta inuti gaskranen och inte på flaskan.

Ja precis, det sitter ju en i brännaren, precis ovanför gängorna där flaskan går i. Den på gasflaskan känns onödig - kanske tillochmed risk att den gör så jag inte kan skruva på köket tillräckligt långt?

Eller ska det sitta en O-ring längst ner av gängorna på brännaren?

KGoransson

Avslutat
Blev klurigt att förklara. Försöker få in två bilder här:

Gasflaskan med O-ringen runt ventilen och köket med sin O-ring innuti.

Bilagor

• Foto-0012.jpg
    Foto-0012.jpg
    29.5 KB · Visningar: 589
  • Foto-0013.jpg
    Foto-0013.jpg
    24.8 KB · Visningar: 608

KGoransson

Avslutat
Dendär o-ringen på gasflaskan saknas nog i ditt kök. Den skall inte vara där.

Ok tackar, då tar jag bort den!
Det har suttit ett annat kök på den gasflaskan, ett äldre som jag tänkt kassera, det måste vara därifrån ringen kommer då.

För det ser väll rätt ut på köket på bilden, att ringen ska sitta "ovanför" (om köket står upp) gängorna?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.