O-ring på gasflaskan?

Hej, ska det sitta en O-ring på gasflaskan, runt ventilen? Vanlig sån gas som finns i 250(230?) och 450gram med skruv-ventil. Har en gasflaska där det sitter sån och en nyköpt utan, bör jag sätta en ring på den eller behövs den inte? Flaskan med O-ring har använts till ett äldre kök, kanske är därför någon satt på O-ringen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
O-ringen brukar sitta inuti gaskranen och inte på flaskan.

Ja precis, det sitter ju en i brännaren, precis ovanför gängorna där flaskan går i. Den på gasflaskan känns onödig - kanske tillochmed risk att den gör så jag inte kan skruva på köket tillräckligt långt?

Eller ska det sitta en O-ring längst ner av gängorna på brännaren?

Blev klurigt att förklara. Försöker få in två bilder här:

Gasflaskan med O-ringen runt ventilen och köket med sin O-ring innuti.

Bilagor

• Foto-0012.jpg
    Foto-0012.jpg
    29.5 KB · Visningar: 559
  • Foto-0013.jpg
    Foto-0013.jpg
    24.8 KB · Visningar: 572
Dendär o-ringen på gasflaskan saknas nog i ditt kök. Den skall inte vara där.

Ok tackar, då tar jag bort den!
Det har suttit ett annat kök på den gasflaskan, ett äldre som jag tänkt kassera, det måste vara därifrån ringen kommer då.

För det ser väll rätt ut på köket på bilden, att ringen ska sitta "ovanför" (om köket står upp) gängorna?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips