Nytt tält 2 mans kupol

Hej ska byta från 1 mans till 2 nu, hade akto tidigare. Fjällturer från sommar till höst. Och även som tält på camping. Mc semester, så absider med lite plats e måste, tänkte på nya rogen. Men då blottar man mycket utrustning om det står uppstått på camping etc. Allak verkar ju va en no brainer och ja gillar hilleberg men kan man komma billigare undan?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ska se på dessa ikväll, vill gärna ha yttertält som går ner mot marken. Vore skoj å hitta ett likvärdigt hilleberg, men ja vet ju andra sidan att köper jag ett Allak så finns ingen tveksamhet, men de kostar och väger lite

Tarptent Scarp 2

Ska se på dessa ikväll, vill gärna ha yttertält som går ner mot marken. Vore skoj å hitta ett likvärdigt hilleberg, men ja vet ju andra sidan att köper jag ett Allak så finns ingen tveksamhet, men de kostar och väger lite

Om du nu gillade Akto så finns det faktiskt tvåmanna-Akto fast från annan tillverkare och dessutom går yttertältet ner mot marken. Tarptent Scarp 2 heter tältet. Här är länken.

Allak är ju annars fint, även om jag sålde mitt då mitt Nammatj 3 är roligare för 2 pers. Kolla efter Allak på Hillebergs outlet också.

Mm såg ouleten ja med har mailat om köp nu, tror det e bäst deal av vad jag e ute efter, går de alltid att komplettera med ett lätt Enmans, även om Allak är härligt att bo i på ensam vandring! Kanske lite väl tungt dock

Ja nu är de dags att bestämma sig.. Så himla svårt. Vikt kontra lyx med ett Allak då ja mest kommer bo själv, eller ett rogen eller anjan 2 dock osäker när inte yttertält går ner till mark vid tältning på kalfjäll, Och även terranova laser comp 2!? För 390 pund plus frakter,. Allak för ca 6000:- Vad innebär minivikt på Allak. Är maxvikt inkl. Extra golvet? Kommer som sagt ej vintertälta

Extragolv räknas inte med i de vikter som listas:

"Den vikt vi anger står vi för, och det är inga "glädjevikter" vi presenterar. Förbehållet är att det kan skilja några gram mellan olika tillverkningsserier utifrån vad vi anger.
Nettovikt är inner- och yttertält inklusive tältstänger, inget mer. Bruttovikt är tältet komplett packat med alla ingående tillbehör och reservdelar.
Nettovikt är oftast att betrakta som en "teoretisk konstruktion" för att kunna jämföra med andra då detta blivit något av en branschstandard. Vissa modeller går att använda med nettovikt som utgångspunkt, medan andra kräver åtminstone några markpinnar för att fungera.
Man kan säga att stor skillnad mellan netto- och bruttovikt betyder att tältet är välutrustat!"

Ja nu är de dags att bestämma sig.. Så himla svårt. Vikt kontra lyx med ett Allak då ja mest kommer bo själv, eller ett rogen eller anjan 2 dock osäker när inte yttertält går ner till mark vid tältning på kalfjäll, Och även terranova laser comp 2!? För 390 pund plus frakter,. Allak för ca 6000:- Vad innebär minivikt på Allak. Är maxvikt inkl. Extra golvet? Kommer som sagt ej vintertälta

Justja. Tack :). Som vanligt mycket svårt å bestämma sig.. Nallo 2 Allak och laser comp 2 står de mellan nu, hb 3 sesong funkar inte ned de absiderna tycker jag som ej döljer allt i innertält på camping

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips