Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Funkar inte alls bra för mig (Samsung Note 9 + Samsung Internet, inloggad), texten i foruminläggen radbryts inte, utan hamnar utanför bild och går inte att nå. Samma som ovan alltså.
 
Jag saknar att se namnen på användarna. Det finns relativt många som har valt att visa sitt riktiga namn. I det gamla forumet syntes både användarnamnet och det riktiga namnet. Nu ser jag bara användarnamnet.
 
Jag sörjer den försvunna sökbarheten, allt annat som ev. funkar knackigt går att leva med. Forum som kunskapsbas sjunker dramatiskt i värde. Vanligt förekommande men ändå specifika sökord ger "inga resultat" och det finns gigantiska luckor i vad sökfunktionen hittar överhuvudtaget.
Vid testsökning på mitt namn (utan sökord) kommer 43 av mina totalt 3199 inlägg upp. Kan inte se något mönster i vilka.
Är det bara jag som är mobbad, eller har ni andra det likadant?
 
Radbrytningen tycks funka om jag klickat mig in i en tråd via ämnessökning på Google, men inte om jag går in via Utsidans startsida.
 
VAD har hänt med sökfunktionen???
Eller är det jag som är ointelligent, och vad gör jag för fel i så fall?

Har nu testat alla söksätt och ingångar, men hur jag än gör, får jag inga träffar alls på en väldig massa av egna inlägg, som jag rutinmässigt brukat länka till när forumfrågor upprepas... Jag har t ex skrivit massor om kök och mat, och inget av detta dyker upp, fast jag använder mycket specifika sökord som fungerat utmärkt förr.
Plötsligt funkar inte ens så pass högfrekventa ord som gasbrännare, grytmysare, eller ens Trangia, som vi ju nyss nördat ner oss i i en färsk tråd. Den här gången är inte svaret att söktermen är "för kort", utan helt frankt "inga resultat", vilket ju inte kan stämma.

Jag har dubbelkollat genom att bara söka på mitt eget namn - och ja, väldigt många av mina inlägg, både nyare och gamla, är spårlöst försvunna i sökresultatet.
Allt jag skrivit mellan 8 april och igår är t ex helt borta.

Länken du har skrivit xxx inläggMin sida funkar inte heller (svar: Hoppsan! Vi stötte på några problem ), vilket kanske har med saken att göra?

Jag närde ju ett tyst hopp om en mer utvecklad sökfunktion, helst med boolesk syntax. Men åtminstone något som funkar lika bra som innan... Hoppas detta är något tillfälligt, för det vore en enorm förlust, om så mycket av vår samlade kunskapsbas skulle bli oåtkomlig i fortsättningen.

Du kanske redan har hittat lösningen, men om du inte har gjort det: Använd "(förstoringsglas) Sök" och inte "Sök på utsidan.se".

Jag får många träffar på sökorden gasbrännare, grytmysare och Trangia om jag söker via "(förstoringsglas) Sök" men inga träffar på motsvarande sökord om jag söker via "Sök på utsidan.se".

/Birger
 
Senast ändrad:
Jag sörjer den försvunna sökbarheten, allt annat som ev. funkar knackigt går att leva med. Forum som kunskapsbas sjunker dramatiskt i värde. Vanligt förekommande men ändå specifika sökord ger "inga resultat" och det finns gigantiska luckor i vad sökfunktionen hittar överhuvudtaget.
Vid testsökning på mitt namn (utan sökord) kommer 43 av mina totalt 3199 inlägg upp. Kan inte se något mönster i vilka.
Är det bara jag som är mobbad, eller har ni andra det likadant?

Det fungerar inte alls om jag söker via "Sök på utsidan.se" men som förväntat om jag söker via "(förstoringsglas) Sök".

/Birger
 
Mycket märkligt att den ena sökfunktionen, den via "Sök på utsidan.se", i mitt fall inte (längre) ger några sökresultat och att de olika sökfunktionerna ger olika sökresultat för olika användare. Själva sökningarna och sökresultaten kan ju knappast vara enhets- och/eller nätläsarberoende.

/Birger
 
Jag använder samlings appen tapatalk till alla forum som jag är aktiv på och den nya utsidan fungerar inte som den ska på tapatalk längre.
 
Mycket märkligt att (...) de olika sökfunktionerna ger olika sökresultat för olika användare. Själva sökningarna och sökresultaten kan ju knappast vara enhets- och/eller nätläsarberoende.
/Birger
Nej, men jag börjar tro att det är medlemmar med många inlägg som är drabbade. Överföringen har kanske bara fått med sig ett begränsat antal inlägg. Jag har nu testat på flera "forumrävar" än mig själv och även för dem gäller att endast en bråkdel av deras inlägg kommit med. Mindre andel ju fler inlägg de gjort totalt.
Har du testat på ditt namn? Jag får bara upp 26 av dina 299 inlägg (oavsett om jag använder "sök" eller "sök forum").
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.