Nyhetsrapporter om alpin klättring

@changabang, kan vi hålla tråden till att handla om klättrade leder inte planer på klättring. Nyheter om avslutade bedrifter uppskattas!

@changabang, kan vi hålla tråden till att handla om klättrade leder inte planer på klättring. Nyheter om avslutade bedrifter uppskattas!

Blir så trött på E9 ständiga domderande och otrevliga svar. Jag vet att E9 förmodligen är den mest meriterande klättraren här och jag vet att E9 startade tråden men tänkte han att den bara var till för att inspirera sig själv?. Iså fall är det lite fel med en forumtråd.

Enligt E9:es ursprungsmeddelande så är det helt ok att skriva om nya COOLA prylar men planerad klättring är inte ok??

Vi kanske ska skapa en ny tråd som vi övriga kan skriva i så kan den här tråden fortsätta med bara E9:es inlägg så blir han säkert nöjd.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
@ Changabang och andra.

Jag har inte för avsikt att vara otrevlig, men utsidan trådar är ofta ganska onyanserade och spårar snabbt ut. jag har lagt enormt mycket tid på den här tråden och den är en unik samling av länkar som ger en bra bild av nya betydande alpina turer i en hyfsat kronologisk ordning.

Jag skulle uppskatta om tanken med tråden bevaras och att den kan fortleva som en ren nyhetstråd. Vill ni ha e tråd om alpinism i största allmänhet så är det väl lysande om ni startar en. Jag tycker själv det vore bra med en seriös tråd some passar för allmänt snack om alpinism och nyheter i mer generella termer och från flera perspektiv än ren rapportering av betydande bedrifter.

Blir så trött på E9 ständiga domderande och otrevliga svar. Jag vet att E9 förmodligen är den mest meriterande klättraren här och jag vet att E9 startade tråden men tänkte han att den bara var till för att inspirera sig själv?. Iså fall är det lite fel med en forumtråd.

Enligt E9:es ursprungsmeddelande så är det helt ok att skriva om nya COOLA prylar men planerad klättring är inte ok??

Vi kanske ska skapa en ny tråd som vi övriga kan skriva i så kan den här tråden fortsätta med bara E9:es inlägg så blir han säkert nöjd.

@ Changabang och andra.

Jag har inte för avsikt att vara otrevlig, men utsidan trådar är ofta ganska onyanserade och spårar snabbt ut. jag har lagt enormt mycket tid på den här tråden och den är en unik samling av länkar som ger en bra bild av nya betydande alpina turer i en hyfsat kronologisk ordning.

Håller med till 100% - låt denna tråd vara som E9climbing vill att den skall vara. Det är en av utsidans bästa trådar och så borde den förbli. Alla som vill kan starta en tråd med valfritt ämne - låt denna vara till genomförda klätterdåd :)

Håller med "i huvudsak". Trådar spårar som sagt lätt ur och handlar snabbt om annat än ursprungssyftet. Å andra sidan, skall fler än TS bidra så måste det ändå finnas en viss takhöjd för inlägggen. Ingen bidrar ju om man vet att inlägget kommer att bemötas med en snubba från TS. Som vanligt finns inget absolut rätt eller fel utan det handlar som vanligt om avvägningar och omdöme.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips