Nyhetsrapporter om alpin klättring

@changabang, kan vi hålla tråden till att handla om klättrade leder inte planer på klättring. Nyheter om avslutade bedrifter uppskattas!
 
@changabang, kan vi hålla tråden till att handla om klättrade leder inte planer på klättring. Nyheter om avslutade bedrifter uppskattas!


Blir så trött på E9 ständiga domderande och otrevliga svar. Jag vet att E9 förmodligen är den mest meriterande klättraren här och jag vet att E9 startade tråden men tänkte han att den bara var till för att inspirera sig själv?. Iså fall är det lite fel med en forumtråd.

Enligt E9:es ursprungsmeddelande så är det helt ok att skriva om nya COOLA prylar men planerad klättring är inte ok??

Vi kanske ska skapa en ny tråd som vi övriga kan skriva i så kan den här tråden fortsätta med bara E9:es inlägg så blir han säkert nöjd.
 
@ Changabang och andra.

Jag har inte för avsikt att vara otrevlig, men utsidan trådar är ofta ganska onyanserade och spårar snabbt ut. jag har lagt enormt mycket tid på den här tråden och den är en unik samling av länkar som ger en bra bild av nya betydande alpina turer i en hyfsat kronologisk ordning.

Jag skulle uppskatta om tanken med tråden bevaras och att den kan fortleva som en ren nyhetstråd. Vill ni ha e tråd om alpinism i största allmänhet så är det väl lysande om ni startar en. Jag tycker själv det vore bra med en seriös tråd some passar för allmänt snack om alpinism och nyheter i mer generella termer och från flera perspektiv än ren rapportering av betydande bedrifter.


@changabang, kan vi hålla tråden till att handla om klättrade leder inte planer på klättring. Nyheter om avslutade bedrifter uppskattas!


Blir så trött på E9 ständiga domderande och otrevliga svar. Jag vet att E9 förmodligen är den mest meriterande klättraren här och jag vet att E9 startade tråden men tänkte han att den bara var till för att inspirera sig själv?. Iså fall är det lite fel med en forumtråd.

Enligt E9:es ursprungsmeddelande så är det helt ok att skriva om nya COOLA prylar men planerad klättring är inte ok??

Vi kanske ska skapa en ny tråd som vi övriga kan skriva i så kan den här tråden fortsätta med bara E9:es inlägg så blir han säkert nöjd.
 
@ Changabang och andra.

Jag har inte för avsikt att vara otrevlig, men utsidan trådar är ofta ganska onyanserade och spårar snabbt ut. jag har lagt enormt mycket tid på den här tråden och den är en unik samling av länkar som ger en bra bild av nya betydande alpina turer i en hyfsat kronologisk ordning.

Håller med till 100% - låt denna tråd vara som E9climbing vill att den skall vara. Det är en av utsidans bästa trådar och så borde den förbli. Alla som vill kan starta en tråd med valfritt ämne - låt denna vara till genomförda klätterdåd :)
 
Håller med "i huvudsak". Trådar spårar som sagt lätt ur och handlar snabbt om annat än ursprungssyftet. Å andra sidan, skall fler än TS bidra så måste det ändå finnas en viss takhöjd för inlägggen. Ingen bidrar ju om man vet att inlägget kommer att bemötas med en snubba från TS. Som vanligt finns inget absolut rätt eller fel utan det handlar som vanligt om avvägningar och omdöme.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
iceman123 Alpin klättring i Norden Alpin / Bigwall 1
robert.karlstrom.77 Vill lära mig alpin klättring! Alpin / Bigwall 3
mBengtson Svensk till G2 i alpin stil. Alpin / Bigwall 5
orren86 Alpin kurs? Alpin / Bigwall 27
zardoz Alpin klättring - inknytning? Alpin / Bigwall 5
Edvin m Alpin förare över Chamonix området? Alpin / Bigwall 2
seon Alpin stil, vad är det, och vilka har gjort det i Himalaya? Alpin / Bigwall 7
Edvin m Lätt alpin isyxa Alpin / Bigwall 16
Nedar Alpin grundkurs sökes Alpin / Bigwall 6
simonthegraf alpin rock climbing in sweden? Alpin / Bigwall 1
chrtur [TR] - Alpin superklassiker Alpin / Bigwall 4
GrpCAndersson Alpin klættring 2008 Alpin / Bigwall 0
owahlund Alpin klättring i chamonix Alpin / Bigwall 5
langby Vill börja med alpin klättring Alpin / Bigwall 11
Carlarmfelt Traditionell 2:nd tool för alpin klättring Alpin / Bigwall 7
chem alpin stil Alpin / Bigwall 41
realout Börja med alpin klättring? Alpin / Bigwall 2
owahlund Alpin utbildning Alpin / Bigwall 8
Ix Alpin ryggsäck Alpin / Bigwall 12
LRF Alpin klättring och vandring i Iran? Alpin / Bigwall 6
mattias_tornudd Alpin klättring St Anton Alpin / Bigwall 0
Jervhed Alpin sele Alpin / Bigwall 17
Pask Ny alpin hemsida! Alpin / Bigwall 2
0399 Hög alpin kurs Alpin / Bigwall 7
grawin Alpin kurs Alpin / Bigwall 3
JonasRenemar Klättring kring Kebenekaise Alpin / Bigwall 3
DavRim Klättring i alperna v 34 Alpin / Bigwall 2
mBengtson Mixad klättring frisolo Alpin / Bigwall 3
zardoz Hur genomför denna klättring? Alpin / Bigwall 6
E9climbing Framtiden för klättring i Pakistan - Post Nanga Parbat Attacken Alpin / Bigwall 1
kjpil Vad hittar man för typ av klättring i alperna april/maj? Alpin / Bigwall 10
Arfvid klättring abisko/gränsen/narvik-området? Alpin / Bigwall 6
anojak Klättring Alpin / Bigwall 12
mo9jan Klättring kring Tarfala? Alpin / Bigwall 10
peter7435 Klättring på farfars tid Alpin / Bigwall 7
MickeOlle Packad för klättring Alpin / Bigwall 2
Mike C Klättring i Kittelfjället? Alpin / Bigwall 4
lillajag åska vid klättring Alpin / Bigwall 16
PerHenrik Bästa tid för klättring i chamonix Alpin / Bigwall 13
bjorn_osterlind Klättring i Chamonix Alpin / Bigwall 2
liedberg Klättring i Jotunheimen Alpin / Bigwall 2
jp Klättring i Jutunheimen Alpin / Bigwall 8
mrwest Klättring i Chamonix? Alpin / Bigwall 2
jliungman Klättring på grönland Alpin / Bigwall 1
föhl Klättring i Trysil? Alpin / Bigwall 0
simon klättring sarekpakte Alpin / Bigwall 2
tobbe1976 Klättring i Ecuador, Peru och Bolivia? Alpin / Bigwall 10
Val av skor för klättring samt vandring Alpin / Bigwall 6
joakimjanninge Klättring på Mt Kenya och i östafrika?? Alpin / Bigwall 0
donga Active List - Klättring Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.