Nyfiken på paddling!!!

Hej hej alla glada paddlare där ute!
Jag är en kille på 28 år som nu har suttit o kollat på de här med att paddla havskajak ett tag.
Jag blir bara mer o mer sugen ju mer jag kollar (önskar de va sommar nu så jag kunde få prova på).
När jag pratar med min familj o min bekanta mm om att jag e sugen att prova på o paddla i sommar så får jag olika svara. vissa säger positiva saker o vissa skriker bara rätt ut. Hade ju varit lite kul om man hade haft någon som man kännde som va sugen så man kunde prata p planera tillsammans! Sen kan de ju vara ganska kul att paddla med någon man känner oxå!! Så jag undrar om de finns några glada paddlare i uppsala området som vill hjälpa mig med allt man kan tänka sig i paddlings väg!! O även kanske prata paddling o få mig mer frälst!! MVH Marcus

Friluftsfrämjandet

Kontakta främjandet i Uppsala. Dom har en aktiv paddlingsavdelning. Och du kan hyra både Canadensare och kajak av dom

Hans Friedel

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips