Nya produkter på Tradera

Säljare som har återkommande Nya produkter från Karadyn.
Optimus kök,knivar,vattenrenare osv har även från andra märken som Biolite.
Var kommer dessa produkter från?
Har sålt i 10 år har många olika bolag.

Ja, det där var en hel drös med ofullständiga meningar. Det blir rätt svårt att förstå vad du vill då.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag vet många utesäljare i andra brancher som har generös tillgång till demoexemplar, mässmaterial, produktnyheter mm. Att några med sådan åtkomst säljer lite av detta privat är ju inte helt osannolikt.

Vet dock inget om detta specifika fall och det kan ju finnas många förklaringar förutom mitt exempel, det behöver ju inte alls vara skumt även om man såklart funderar över vissa annonser på tradera och blocket.

Det är exact samma produkter med samma annonser i flera år, löpande varje vecka ev lite länge period.
ofta med samma budgivare dessa vinner inte auktionerna men är med och driver upp priset.

Om inte annat ett smart sätt att få folk att aktivt börja leta upp ens annonser är kanske genom en nyfiken fråga om man nu vill det ? ;)

Senast ändrad:
Det är exact samma produkter med samma annonser i flera år, löpande varje vecka ev lite länge period.
ofta med samma budgivare dessa vinner inte auktionerna men är med och driver upp priset.

Den som lägger högsta budet vinner, Om ingen annan lägger ett högsta bud vinner du, Men du har väl inte lagt högre än du är beredd att betala, så vad är problemet?

Den som lägger högsta budet vinner, Om ingen annan lägger ett högsta bud vinner du, Men du har väl inte lagt högre än du är beredd att betala, så vad är problemet?
När blev det OK med riggad budgivning? Bara att jag kan tänka mig att betala en vi summa för en vara betyder inte att det är OK att säljaren eller dess medhjälpare trissar upp priset.
Eftersom du hos Tradera inte betalar summan du budade. Du betalar endast en liten högre pris än det näst högsta budet.

Länk till säljaren?
Förmodligen denna säljare, dock ej helt säker:

Det jag reagerade på först var att en bränsleflaska var med på bilder från europa agenten för produkten och sedan ej ingår enl texten som till största delen är in kopierad .
Dessutom står det att det går att anv gas på ett kök utan gasanslutning tex.
Det är ju kina varor med få undantag nu på alla produkter sedan 10-20 år och kvallitet sjunker hela tiden.
Tex plast pumpar som ej klarar bensin och packningar ej håller tätt och plasten i pumpkolven spricker när det är kallt och du ev tappar den.
Köp hellre beg. av någon som vandrat 1 gång och testat och ångrat köpet

Bilagor

• Screenshot_20201108-202630.png
    Screenshot_20201108-202630.png
    504.2 KB · Visningar: 239
  • Screenshot_20201108-202742.png
    Screenshot_20201108-202742.png
    119 KB · Visningar: 243
Det finns väl inget som hindrar företag, antingen tillverkare, generalagenter eller återförsäljare att sälja saker på tradera. Man kan sälja med auktion (optionellt med reservationspris) och dessutom till fastpris.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips