Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som kan tipsa om vem som kan sätta nya muddar och ny halstätning på en torrdräkt i skånetrakten? Var inne i en dykaffär, men de var tveksamma eftersom de då behövde limma på väven.
Packa ner torrisen och skicka till Dräktverkstan,Stockholm,www.draktverkstan.se
2013 års priser,300 kr per manschett + material.Halstätning 450 kr + material.
Limmar du själv så leta reda på en PET-flaska som passar inne i ärmen. Vik mudden dubbel så limytan hamnar utåt och rulla på den på ärmen. Då har du koll på om det blir luftblåsor och kan pressa ur dessa innan du fortsätter. Någon enstaka liten luftbubbla gör inget annat än estetiskt.
Det är väldigt snabbt och enkelt gjort att byta muddar själv. Om du testar det, kommer du förmodligen undra varför du ens funderade på att skicka iväg den till nån annan Var bara noga med att muddens storlek passar torrisens, och följ limmets instruktion. Finns en massa instruktionsvideor på t.ex. youtube.
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
3 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...