Nya kartor Vistan ?

Hej !

Läste tidigare i detta forum att det skulle komma kartor till vistan som byggde på lantmäteriets gröna karta, undrar om något vet någonting mera om det ?
Pris m m....

Inte gröna kartan men hyfsade.

Jag väntar på ett ex att utvärdera men tyvärr så blir det inga billiga kartor.
Det kommer 10 olika områden och varje CD har ett rek utpris på 1700:-

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fick ett svar från Sportmanship se nedan.

Hej!

Kommer under april månad och kommer att kosta 2700:-

Mvh Christian

Undrar om du har fått ditt utvärderings ex ännu ?

Berätta gärna här på forumet vad du tycker om den ! ;-)

Tror att det billigaste är att köpa den från usa. Enligt Garmin.com är priset enl nedan

MapSource MetroGuide Europe
Garmin Part Number: 010-10370-00
U.S. List Price: $174.98

Varför betala 900:- extra?

Är det bara jag som tycker att Garmin har Överpriser?
Det roliga är alla som köper Garmin Vista med karta på Teknikmagasinet får den gamla kartan med 4.0 och dessutom betalar 3000:- mer än om man beställer den från england.

sekholm; sa:
Tror att det billigaste är att köpa den från usa. Enligt Garmin.com är priset enl nedan

MapSource MetroGuide Europe
Garmin Part Number: 010-10370-00
U.S. List Price: $174.98

Varför betala 900:- extra?
Bortsett från att du skall lägga på åtminstone svensk moms eller smuggla in grejorna du köper från USA så är det helt andra kartor som man pratar om i denna tråd. Det som skall komma är svenska kartor framtagna av den svenska generalagenten.
Är det bara jag som tycker att Garmin har Överpriser?
C:a 1400 kr i England för MetroGuide Europe tycker jag är utomordentligt prisvärt med tanke på vad man får.
Det roliga är alla som köper Garmin Vista med karta på Teknikmagasinet får den gamla kartan med 4.0 och dessutom betalar 3000:- mer än om man beställer den från england.
Teknikmagasinet har alltid varit dyra på Garmin, också jämfört med andra svenska butiker.

Kan

Vi inte gå ihop och köpa, verkar vansinnigt att köpa en karta för 2700 och sen bara ladda in den en gång. Kan man inte kopiera dess skivor?

Re: Kan

skogenskonung; sa:
Vi inte gå ihop och köpa, verkar vansinnigt att köpa en karta för 2700 och sen bara ladda in den en gång. Kan man inte kopiera dess skivor?

Du är nu direktkvalificerad till en anmälan till "antipiracy-föreningen"

Att uppmana till brott mot copyright o upphovsrätt är inte särskilt smart. Extra dumt är väl att göra det offentligt. Har du satt ut hemkordinaterna så att dom hittar hem till dig? :)

Ok.. Jag kanske ska vara lite mer diskret.. Men hur gör ni, betalar ni 2700 närhelst ni ska till ett nytt område? Jag kan omöjligt göra det!

Måste man ha?

För min egen del köper jag ingenting som jag inte tycker är prisvärt, sen får det vara hur bra som helst. Den här kartan tänker jag inte köpa, för den är tramsigt prissatt. Hade varje blad kostat 270 kronor, hade jag kanske köpt alla tio för 2700. Nu får de inte in några pengar alls från mig. Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

Jag köper ingen NavTalk för den är inte vettigt prissatt, den heller.

Jag hade inte köpt Vistan om den kostat 10000. Då hade det fått gå på det gamla viset fortfarande. Däremot tycker jag att MetroGuide är vettigt prissatt, när jag jämför med vad mina gamla kartböcker över diverse länder i Europa har kostat.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips