Ny version för GPSMAP 60C

Garmin har släppt en ny version ,Ver. 4.10, av mjukvaran för GPSMAP 60C. Den har stöd för den brittiska topokartan.

Är det någon som prövat den tillsammans med den svenska Friluftskartan Pro. Vill helst inte testa själv ifall den fortfarande ger blåsvarta ytor för öppen mark.

Om man återgår till en gammal version efter att prövat en nyare så måste man göra om alla inställningar man gjort själv förutom att byta alla kartor och data.

olhe; sa:
Garmin har släppt en ny version ,Ver. 4.10, av mjukvaran för GPSMAP 60C. Den har stöd för den brittiska topokartan.

Är det någon som prövat den tillsammans med den svenska Friluftskartan Pro. Vill helst inte testa själv ifall den fortfarande ger blåsvarta ytor för öppen mark.

Om man återgår till en gammal version efter att prövat en nyare så måste man göra om alla inställningar man gjort själv förutom att byta alla kartor och data.

Jag använder 4.10 i min 60cs
Jag använder friluftskartan pro.

Jag vet inte vilka blåsvarta ytor du pratar om, (då jag inte sett några). Är du säker på att det inte är en inställning ?

Jag har märkt att min gps efter uppdateringen till v4.10 är märkbart mycket snabbare när det gäller att hitta satteliter vid varmstart.

/Torbjörn

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Den nya 4.10 innehåller inte de ändringar av färgen för manmade area som betan 4.06 har, dvs svenska fält och franska hus är fortfarande vita. Vad anpassningen till Topo UK innebär vete katten, jag tror det är återgivande av vissa linjer, t ex för trail. Franska stigar har fortfarande streckad brun dragning, samma som unpaved road. Höjdkurvor är dock gråa, vilket möjligen kan öka läsbarheten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips