Ny version för GPSMAP 60C

Garmin har släppt en ny version ,Ver. 4.10, av mjukvaran för GPSMAP 60C. Den har stöd för den brittiska topokartan.

Är det någon som prövat den tillsammans med den svenska Friluftskartan Pro. Vill helst inte testa själv ifall den fortfarande ger blåsvarta ytor för öppen mark.

Om man återgår till en gammal version efter att prövat en nyare så måste man göra om alla inställningar man gjort själv förutom att byta alla kartor och data.

olhe; sa:
Garmin har släppt en ny version ,Ver. 4.10, av mjukvaran för GPSMAP 60C. Den har stöd för den brittiska topokartan.

Är det någon som prövat den tillsammans med den svenska Friluftskartan Pro. Vill helst inte testa själv ifall den fortfarande ger blåsvarta ytor för öppen mark.

Om man återgår till en gammal version efter att prövat en nyare så måste man göra om alla inställningar man gjort själv förutom att byta alla kartor och data.

Jag använder 4.10 i min 60cs
Jag använder friluftskartan pro.

Jag vet inte vilka blåsvarta ytor du pratar om, (då jag inte sett några). Är du säker på att det inte är en inställning ?

Jag har märkt att min gps efter uppdateringen till v4.10 är märkbart mycket snabbare när det gäller att hitta satteliter vid varmstart.

/Torbjörn

Den nya 4.10 innehåller inte de ändringar av färgen för manmade area som betan 4.06 har, dvs svenska fält och franska hus är fortfarande vita. Vad anpassningen till Topo UK innebär vete katten, jag tror det är återgivande av vissa linjer, t ex för trail. Franska stigar har fortfarande streckad brun dragning, samma som unpaved road. Höjdkurvor är dock gråa, vilket möjligen kan öka läsbarheten.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips